Niby tak, ale semafor osłania okręg zwotnicowy cały i jazda od niego jest już z ograniczoną prędkością. WOS można zastosować tylko do danej zwrotnicy na nią W9 i odcinek po którym jedzie się szybciej jest dłuższy. Mechanik hamuje na zwrotnicę, a nie do semafora i od niego jedzie ze zmiejszoną szybkością, a wiemy, że sem. wjazdowe są niekiedy i 1 km przed stacją.
Tak jak była "20tka" przez moment na Płaszowie, na jednym z anglików.
- Panie dyżurny, a który to dokładnie rozjazd?
- Mechaniku jak pan minie ten i ten, to już będzie Pan na tym.
- Dobra robię 20tkę przez całą głowicę

Poza tym, w latach 70-80tych pasy dopiero raczkowały, więc zakładanie ich nie było częstą praktyką.
SRK w Płaszowie obecne, to wczesne lata 70-te. Pasy są, ale np. Tm-y tak jak kiedyś (tylko przy "niewłaściwym"), nie mówiąc o wyjeździe na lewy. Nie ze wszystkich torów się da, bo połowa semaforów nie ma W24.

A układ torowy pozwala.