Autor Wątek: Jak rozwiązać sytuację ruchową?  (Przeczytany 22069 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« dnia: 21 Maj 2016, 21:50:34 »
Witam. Ponieważ w RJ, który ułożyłem jest dość pełny to zdarzają się ciekawe sytuacje. Otóż po przypięciu loka do składu 7511 na torze nr 1b podpięta tam EU07 zdefektowała. Ponieważ skład 7511 jest długi przeto ostatni wagon został na izolacji rozjazdu 27cd blokując głowicę rozjazdową do krawędzi peronowych przy torach nieparzystych. W czasie przepinania loka do 7511 na tor 15 wjechał poc. 4422 z SP42 na czole do przepięcia i powrotu do Liskowa Miasta. Z powodu zajęcia izolacji rozjazdu w/w nie jest możliwe przestawienie loka, a od M-ta jedzie 44216, który jak zajmie tor 13 to nie możliwy będzie oblot składu 4423 (po zmianie numeru). Jak wybrnęlibyście z takiej sytuacji?
W załączeniu save.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 326
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maj 2016, 07:43:16 »
który jak zajmie tor 13 to nie możliwy będzie
Bez głębszego wnikania, zdaje się, że tor 13 więc, nie może zostać zajęty.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Maj 2016, 15:42:59 »
No tak, ale mamy zajętą głowicę rozjazdową przez zdefektowany 7511, a też niezręcznie jest trzymać pod wjazdowym 44216 do czasu przyjazdu zamówionego loka awaryjnego, który ma być dopiero za 30min. Pasażerowie dostali by tam .... (nie będziemy wnikać). Nadto nie mamy wyjazdów do Wi po torze nr 1, bowiem nie mamy jak na niego wjechać. To jest konkretna sytuacja ruchowa, której jedną decyzją nie da się rozwiązać, dlatego pytanie ma charakter opisowy.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 326
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Maj 2016, 19:26:09 »
Dostaję brzydką informację, że plik nie może zostać wczytany, bo być może był modyfikowany. Widzę sytuację na pulpicie, ale reszta wisi. Jak mniemam ten save, jest do Twego rozkładu lisków12 kopia?

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Maj 2016, 21:40:29 »
Ja to mieszam z tymi rozkładami. Pierwotny układałem bodajże w lecie i do składów pasażerskich dzielonych w Liskowie Głównym przypisałem SM42 co w rzeczywistości też się zdarza. Przy ostatniej korekcie i przed opublikowaniem miałem loki zamienić na SP42 i sprawdzić czy wszystkie są zapisane jako jednokabinowe. Zapomniałem o tym i zrobiłem to teraz, przeto musiałem dokonać korekty przy składzie 43712, aby zamiana loków mogła nastąpić w realnym czasie. Dotychczas SM42 były o tej godzinie na stanie stacji. To spowodowało wytrasowanie towarowego 63592 przed 43712, a tego drugiego później. Oprócz tego na dzielony o 09:10 4621 na 4421 też musiałem zabezpieczyć SP42 to wpisałem ją do składu loków luzem 06458 przychodzących do Liskowa Gł. o 08:51 (SP42 przyciągana w pn. i wt.). Nadto zamiana loków z SM42 na SP42 u mnie również spowodowała, że program z tamtym RJ nie chciał się uruchomić. Obecny RJ z poprawkami poniżej.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 326
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Maj 2016, 20:30:36 »
ok mam już. Czy nie można na czas dotarcia lok "ratunkowej", wciągnąć składu 7511, na tory boczne? Procedura pozwala na taki zabieg? Bądź "suką", podciagnąć ten skład pod sam semafor S? No i tak zrobiłem. Su podciągnęła pod semafor, a 36783 puszczony przez perony na 1dynkę w str Wi. 44217 na parę minut trza wyciągnąć z peronów. To jest dopuszczalne?
Edycja: Masz tu nieco ruch ;) Przydał by się jakiś "wewnętrzny" opis. Bo to, że skład ma opisany num powrotny, to jest ok, ale nie wiadomo co z lokomotywami od tych składów. Czy jadą, czy zostają, czy co.
« Ostatnia zmiana: 23 Maj 2016, 21:15:50 wysłana przez melis »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Maj 2016, 22:58:06 »
    Przestawiłem SU45 z toru 11 na 1b, spiąłem ze składem 7511. Podciągnąłem pod sem. S, dzięki temu, zwolniła się izolacja zwrotnicy 27cd i odpiałem SU45 wraz ze zdefektowaną EU07. Przestawianie całego składu z pasażerami na tory grupy towarowej odpada, bo ludzie, jak to ludzie będą ciągle łazić, a tu przy krawędzi peronowej mogą to robić. 36783 przepuściłem przez tor 11-ty i reszta poc. do czasu dojazdu awaryjnej EU07 przebiegała przez tor 11-ty. W wolnej chwili SU45 odstawiłem na tory odcinka sieciowego ze zdefektowaną EU07.
    Co do opisu to mogę go zrobić, ale mile widziane sugestie czego brakuje dokładnie. Mnie się inaczej gra na rozkładzie, bowiem sam go tworzyłem, to mniej więcej wiem co gdzie jedzie i część pc. rozpoznaję po numerach i przy których składach zrobić oblot. Oczywiście, ponieważ RJ jest pełny to sam się czasami zatykam przy defektach któregoś z głównych rozjazdów lub defektu składu w newralgicznym miejscu.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 326
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Maj 2016, 15:57:40 »
Jak będę miał czas, to od początku uruchomię Twój rj i wtedy spiszę, co mnie "boli". Pewnie będzie to bardziej sugestywne, a więc potraktuj z przymrużeniem oka. Ogólnie mogę powiedzieć, że rozkład jest bardzo fajny, urozmaicony i wymagający.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Maj 2016, 19:08:14 »
Ale o co chodzi? Masz wolną towarową i loka do manewrów to spokojnie możesz zepchnąć tam skład i poczekać na właściwego loka. Przepisy nie zabraniają takiego manewru a i Ty musisz sobie usprawnić pracę. Pamiętam jak kiedyś pociąg kolonijny z młodzieżą trzymałem 20 min na grupie towarowej i jakoś nic się nie działo
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Jak rozwiązać sytuację ruchową?
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Maj 2016, 21:50:26 »
Trzymać na towarowej można jak np. stoi i czeka, aż się zwolni krawędź. Nawet pośpiechy czasem stoją na towarowych, po za tym mają na czole sprawnego loka. Jeżeli już przy niej stoi, to wycofywanie go jest niezręczne, nie wiemy za ile będzie awaryjny. Po za tym wystarczy tu podciągnąć pod wyjazdowy i można oblecieć go po torze 11-ym innymi składami.

Nie wiem czy to zabawne czy tragiczne. Zdefektował mi pod wjazdowym z Tęczy 5780. Nie zamknąłem toru, choć powinienem i chciałem go lokiem manewrowym ze stacji "szybko" wciągnąć. Lok podpięty pod 5780 po wydaniu polecenia wjazdu do stacji też zdefektował. Teraz tor już zamknę dla ruchu.
« Ostatnia zmiana: 25 Maj 2016, 22:21:31 wysłana przez EN57-002 »