Autor Wątek: Podwieszana izolacja rozjazdów.  (Przeczytany 2508 razy)

Offline eReS

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sosnowiec
Podwieszana izolacja rozjazdów.
« dnia: 08 Listopad 2016, 13:27:56 »
Nie wiem dokładnie czy dobrze nazwa jest sformułowana, ale chodzi mi o nastawnie Mw11 w Mysłowicach. Wie ktoś może w jaki sposób kieruje się ruchem na tej przekaźnikowej nastawni wykonawczej?

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1133
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad 2016, 16:52:51 »
Normalnie? W sensie, urządzenia typu "E" i pulpit AC20.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline eReS

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sosnowiec
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Listopad 2016, 18:45:57 »
I jak to jest możliwe bez kontroli zajetości, bez tego przecież nie da się wyświetlać sygnałów zezwalajacych...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 717
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Listopad 2016, 18:57:21 »
Z uwagi na brak odcinków izolowanych zwrotnic w tej głowicy Mw11 wzrokowo stwierdza niezajętość, przestawia zwrotnice i zapewne daje zgody na ustawienie przebiegu do MwA. Z określeniem "podwieszana izolacja" się nie spotkałem.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1133
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Listopad 2016, 19:03:24 »
I jak to jest możliwe bez kontroli zajetości, bez tego przecież nie da się wyświetlać sygnałów zezwalajacych...

Myślisz, że Mw11 jest jedyną nastawnią z urządzeniami elektrycznymi, gdzie nie ma izolacji, a można podać semafor? To za mało widziałeś ;) Urządzenia elektryczne nie determinują konieczności "bycia" izolacji.

Posterunków z urządzeniami typu "E" bez izolacji jest hohoho i jeszcze więcej ;) Można by wymieniać długo.

Co do samego stwierdzenia "podwieszona izolacja" może koledze chodzi, że jest "zasymulowana" w obwodzie, żeby się słup postawił.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopad 2016, 19:44:18 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Hako

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • GG: 5729997
  • Skąd: Polska
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Listopad 2016, 01:20:39 »
Teoretycznie zastąpienie zestyków It/Iz trwałym połączeniem da możliwość podania sygnału zezwalającego... ale jak wtedy zwalniać przebiegi? ręcznie?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 717
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopad 2016, 01:41:17 »
W takich przypadkach zwykle stosuje się EONy, jak w urządzeniach mechanicznych czy suwakowych, choć nie wiem czy akurat przy Mw11 nie ma dodatkowych krótkich odcinków izolowanych przy odcinkach It. W ostateczności stosowane jest zwalnianie ręczne zwalniaczem kluczowym, ale to kiepski pomysł przy dużym ruchu.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1133
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Listopad 2016, 11:25:15 »
Ale po co coś zastępować? Po prostu styków od izolacji torowych i zwrotnicowych nie ma w obwodzie utwierdzającym itp itd etc...

Co do zwalniania przebiegów, jak napisał przedmówca.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 717
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Listopad 2016, 13:54:49 »
Ale po co coś zastępować? Po prostu styków od izolacji torowych i zwrotnicowych nie ma w obwodzie utwierdzającym itp itd etc...

Jeżeli w pierwotnym projekcie były izolacje i nie było Mw11, możliwe że rzeczywiście na MwA przekaźniki torowe są i kontrolowane są w obwodzie sygnałowym, ale zamiast kontrolować niezajętość są na stałe "podwieszone".

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1133
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Listopad 2016, 19:05:33 »
No wtedy to wiadomo ;) Najprostrza opcja, z najmniejszymi zmianami do projektu.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.