Forum Główne > Ruch kolejowy

Kasowanie rozprucia +2

(1/1)

Dantee:
Witam, zaniedługo pierwsza autoryzacja jako zwrotniczy a mam parę pytań na które otrzymuję różne odpowiedzi. Może jest szansa uzyskać pomoc.

1. Jeżeli wyskoczy rozprucie zwrotnicy po przejechaniu pociągu ( nie pod pociągiem ) punkty które trzeba wykonać wyglądają tak ? kasowanie rozprucia >odpis w d831> sprawdzenie rozjazdu pod względem technicznym ( na tyle na ile może to sprawdzić zwrotniczy ) > założenie zamka/ spony > odpis w e1758 i powiadomienie automatyków,drogowców  ( ruch dozwolony max 40km/h). Czy może kasowanie rozprucia dopiero po powrocie na posterunek ?

2. Kiedy nie posiada się zamka trzpieniowego można zabezpieczyć rozjazd tylko dwoma sponami ?

3. W wypadku gdy dyzurny powiadomi nas o utracie kontroli na rozjeździe, ( u nas wybije bezpiecznik ) należy od razu iść sprawdzić rozjazd i dopiero po powrocie jeśli wszystko bedzie ok włączyć bezpiecznik czy można nie wychodząć włączyć bezpiecznik aby dyżurny sprawdził czy kontrola sie pojawiła i dopiero wtedy gdy wybije bezpiecznik, utaci się kontrola to iśc sprawdzić z gruntu ?

jageer:

--- Cytuj ---1. Jeżeli wyskoczy rozprucie zwrotnicy po przejechaniu pociągu ( nie pod pociągiem ) punkty które trzeba wykonać wyglądają tak ? kasowanie rozprucia >odpis w d831> sprawdzenie rozjazdu pod względem technicznym ( na tyle na ile może to sprawdzić zwrotniczy ) > założenie zamka/ spony > odpis w e1758 i powiadomienie automatyków,drogowców  ( ruch dozwolony max 40km/h). Czy może kasowanie rozprucia dopiero po powrocie na posterunek ?

--- Koniec cytatu ---
Jest rozprucie i pozorne rozprucie :) Po rozpruciu przez skład, rozjazd może być używany po sprawdzeniu przez automatyka i drogowca. Co do pozornego, można skasować rozprucie, doprowadzić rozjazd do jednego z położeń i wtedy np. może być i kontrola, a potem na gruncie i tak trzeba sprawdzić, czy wszystko jest ok. Jeżeli jest wszystko ok, to można śmigać, przy czym trzeba powiadomić też odpowiednie osoby i założyć zamek / sponę.


--- Cytuj ---2. Kiedy nie posiada się zamka trzpieniowego można zabezpieczyć rozjazd tylko dwoma sponami ?

--- Koniec cytatu ---

Zależy jaka sytuacja, pytanie, czy 2 spony potrzebne nam od razu?


--- Cytuj ---3. W wypadku gdy dyzurny powiadomi nas o utracie kontroli na rozjeździe, ( u nas wybije bezpiecznik ) należy od razu iść sprawdzić rozjazd i dopiero po powrocie jeśli wszystko bedzie ok włączyć bezpiecznik czy można nie wychodząć włączyć bezpiecznik aby dyżurny sprawdził czy kontrola sie pojawiła i dopiero wtedy gdy wybije bezpiecznik, utaci się kontrola to iśc sprawdzić z gruntu ?

--- Koniec cytatu ---

Jeżeli włączysz bezpiecznik, wróci kontrola to i tak pasuje iść sprawdzić..... Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik  i bach ;)

Paweł Piotr:

--- Cytat: jageer w 31 Marzec 2017, 07:53:36 --- Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik  i bach ;)

--- Koniec cytatu ---
Czasem ta "lepsza" opcja właśnie kończy się - bach - i tabor w krzakach... :)...

belzebiusz:
Nie ma już pojęć rozpruć pozornych i rzeczywistych. Wszystkie informacje są w tabelkach w instrukcjach Ie-8 i Ie-10.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej