Autor Wątek: Do zolwik  (Przeczytany 423 razy)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Do zolwik
« dnia: 07 Maj 2017, 21:54:19 »
Do zolwik -
Brak plomb na przyciskach dPo i dKo, brak oznaczeń izolacji torowych, kompozycja pulpity nieszczęśliwa - przyciski i liczniki sygnałów zastępczych powinny być umieszczone u góry pulpitu po tej stronie, po której są umieszczone semafory - po lewej i prawej stronie, brak posterunku stwierdzenia końca pociągu z lewej strony stacji (szlaki są nieizolowane).
A co to jest za rozwiązanie oznaczone czerwoną ramką 1 i 2? jak nastawnia ma sterować sygnałami Sz bez jakiejkolwiek kontroli położenia zwrotnic?
Paweł Piotr

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
  • manewrowy
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maj 2017, 22:26:39 »
Do zolwik -
Brak plomb na przyciskach dPo i dKo, brak oznaczeń izolacji torowych, kompozycja pulpity nieszczęśliwa - przyciski i liczniki sygnałów zastępczych powinny być umieszczone u góry pulpitu po tej stronie, po której są umieszczone semafory - po lewej i prawej stronie, brak posterunku stwierdzenia końca pociągu z lewej strony stacji (szlaki są nieizolowane).
A co to jest za rozwiązanie oznaczone czerwoną ramką 1 i 2? jak nastawnia ma sterować sygnałami Sz bez jakiejkolwiek kontroli położenia zwrotnic?

na pulpitach, na których pracuje też nie ma plomb na tych przyciskach, są liczniki. Izolacje torowe są poprawnie naniesione ;p
przyciski i liczniki również są tak jak w rzeczywistości, to że powinny być umieszczane po odpowiednich stronach to nie znaczy ze zawsze są ;-)

Na gruncie również nie ma SKP więc i nie ma oznaczenia.

Co do ramek:
ramka 1 to są tarcze zaporowe, tu się kończą jazdy pociągowe, zwrotki przestawiane ręcznie.
Ramka 2 to Sz do semaforów z drugiej strony niż rozjazdy ręczne. (Zaporowe mają oznaczenie Sxxx, a Sz Cxxx)

i teraz Ci powiem ze to jest odzwierciedlony prawdziwy pulpit ;-)  co do kostki
Trainz

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maj 2017, 23:10:47 »
Bez fotografii tego pulpitu nie uwierzę.
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maj 2017, 23:29:35 »
Ramka 2 to Sz do semaforów z drugiej strony niż rozjazdy ręczne. (Zaporowe mają oznaczenie Sxxx, a Sz Cxxx)
I tu jest pies pogrzebany - byłem przekonany, że te Sz dotyczą lewej strony... a jak się chyba dobrze (?) domyślam, te Sxxx są jednokomorowe?
Paweł Piotr

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
  • manewrowy
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Maj 2017, 23:36:18 »
tak. To są jednokomorowe, stale wskazujące S1
Trainz

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Maj 2017, 23:46:37 »
Ten pulpit ma - lekką ręką - koło czterdziestu lat?
Paweł Piotr

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
  • manewrowy
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Maj 2017, 23:50:04 »
"przebudowywany" był z tego co pamiętam po roku 95, wcześniej z lewej strony stacji była jeszcze nastawnia wykonawcza.

PS. sprawdz PW
Trainz

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 145
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Maj 2017, 23:59:12 »
95 rok - to by wiele wyjaśniało, natomiast Twoje pytanie jest interesujące, ale po tych fragmentach pulpitów nie jest w stanie nic wydedukować - najlepszy byłby plan schematyczny, bo on jest podstawą do projektowania pulpitu i jest miarodajny do określana sytuacji ruchowych - jak nazywa się ten posterunek (stacja), b widzę, że jest to dość skondensowany układ?...
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1144
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Do zolwik
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Maj 2017, 08:36:01 »
dKo, dPo nie muszą mieć plomb, jeżeli są liczniki. Co do powtarzaczy semaforów 1 komorowych z S1, to takie występują (widziałem, na posterunku, który już niestety nie istnieje).
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.