Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 9
1
Ruch kolejowy / Odp: SYGNAŁ DZWONKOWY
« dnia: 10 Kwiecień 2017, 09:54:45 »
Proszę zapoznać się z treścią paragrafu 83 instrukcji Ir-1(R-1).

2
Inne / Odp: praca jako nastawniczy
« dnia: 04 Kwiecień 2017, 11:22:02 »
Z tego co mi wiadomo nastawniczy nie podaje sygnałów na semaforach :)
Źle Ci wiadomo - jageer ma rację. Przeczytaj sobie instrukcję Ie-8 (E-16), paragraf 28, ust. 8:
8.    Nastawniczemu wolno nastawić semafor na sygnał zezwalający na jazdę dla wjazdu, wyjazdu lub przejazdu pociągu, tylko na wyraźne polecenie dyżurnego ruchu, dla każdego poszczególnego przypadku osobno. Polecenie to nastawniczy otrzymuje za pomocą blokady stacyjnej, ustnie lub telefonicznie.

3
Ruch kolejowy / Odp: Kasowanie rozprucia +2
« dnia: 31 Marzec 2017, 10:40:10 »
Lepsza opcja, niż pójść, jest ok, włączyć bezpiecznik  i bach ;)
Czasem ta "lepsza" opcja właśnie kończy się - bach - i tabor w krzakach... :)...

4
Urządzenia srk / Odp: dSKp w blokadzie EAP jednokierunkowej
« dnia: 30 Marzec 2017, 16:44:06 »
A czy to nie było tak, że najpierw założono blokadę EAP, a dopiero jakiś czas potem zainstalowano urządzenia do układowej kontroli nie zajętości szlaku (liczniki)?

5
Ruch kolejowy / Odp: Prace sieciowe a E1758
« dnia: 26 Marzec 2017, 16:23:24 »
Ten dyżurny ruchu, który wydaje takie idiotyczne polecenia, bardziej nadaje się na egzamin kontrolny niż do pełnienia służby.

6
Ruch kolejowy / Odp: Perony boczne
« dnia: 24 Marzec 2017, 16:04:21 »

7
Ruch kolejowy / Odp: Zamkniecie toru w R142 czy D831
« dnia: 09 Marzec 2017, 22:43:25 »
Zamknięcie toru szlakowego nastawniczy notuje w książce przebiegów R-142 zgodnie z paragrafem 48, ust. 12, pkt. 3. Dziennik D831 jest dziennikiem oględzin i badań technicznych rozjazdów i jego używanie reguluje instrukcja Id-4, a więc instrukcja drogowa, a nie ruchowa. Zamknięcie toru szlakowego jest czynnością w zakresie prowadzenia ruchu pociągów i należy ją notować w dokumentach ruchowych.

8
Inne / Odp: Piszę książkę :)
« dnia: 16 Luty 2017, 15:08:16 »
Książka będzie opowiadać o systemach, urządzeniach SRK-od archaicznych kluczowych
Zadanie chwalebne, ale na wstępie muszę Ciebie poinformować, że historia usrk nie zaczęła się od urządzeń kluczowych, są bardziej "archaiczne" czasy, w których pojawiły się pierwsze urządzenia i systemy srk, warto - dla spełnienia elementarnej zasady rzetelności pisarskiej - coś o tym poszukać i przeczytać, zanim zaczniesz cokolwiek pisać...  ;D...

9
Ruch kolejowy / Odp: Liczniki
« dnia: 30 Grudzień 2016, 17:37:48 »
Ten dziennika nazywa się "dziennikiem zdania/odbioru służby", który powstał na bazie dziennika telefonicznego R-138. Zapisuje się w nim aktualną sytuację ruchową na stacji w momencie przekazywania służby, m. in. stan zajęcia torów stacyjnych i szlakowych, istniejące anomalie ruchowe i obostrzenia ruchowe w stosunku do RTS, stan liczników (wszystkich na pulpicie sterowniczym i kontrolnym), stan plomb na urządzeniach srk. Dyżurny ruchu po objęciu służby obowiązany jest sprawdzić zgodność tych zapisów (szczególnie stan liczników oraz plomb) ze stanem faktycznym. Brak zgodności winien być odnotowany w tymże dzienniku wraz z adnotacją o powiadomieniu swojego zwierzchnika służbowego.

10
Ruch kolejowy / Odp: Jak wypełnić R146?
« dnia: 13 Listopad 2016, 16:04:53 »
Polecam uważną lekturę paragrafu 36 instrukcji Ir-1(R-1).  :)

11
Ruch kolejowy / Odp: Przejazd kolejowo - drogowy kat D
« dnia: 10 Listopad 2016, 09:04:25 »
Kategoria jest, w nowej instrukcji są jednak wymienione tylko przejazdy obsługiwane.
Instrukcja Ir-7 wymienia tylko te kategorie przejazdów, przy których istnieją jakiekolwiek urządzenia zabezpieczenia ruchu. W instrukcji Ir-4 (WTB-E10) kategoria D jest określona jako przejazd kolejowo – drogowy kategorii D - nie jest wyposażany w żadne urządzenia zabezpieczenia ruchu (paragraf 58, ust. 3, pkt 6).

12
To pytanie proponuję skierować na forum automatyków, tam są fachowcy od wewnętrznych urządzeń srk: http://usrk.pl/

13
Nie ma. Kwestia ta jest szczegółowo referowana wszystkim nowym pracownikom służby ruchu w czasie szkolenia przed autoryzacją na określonym posterunku ruchu.

14
ISDR Lisków / Odp: Urealnienie symka.
« dnia: 18 Sierpień 2016, 23:22:06 »
(...) gdyby obraz semafora był zawsze widoczny co najmniej z przepisowych 600m (...)
Polecam lekturę paragrafu 9, ustawa 2, Ie-4(WTB-E10) na temat przepisowej odległości widoczności semafora, zanim napiszesz bzdurę...

15
Urządzenia srk / Odp: Sygnały zastępcze na posterunku odgałęźnym
« dnia: 02 Kwiecień 2016, 17:27:53 »
W tym wątku padło pytanie:
Czy zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami na posterunkach odgałęźnych można stosować sygnały zastępcze + W24 ??
Odpowiedziałem na nie cytując odpowiedni przepis Ie-4(WTB-E10):
Paragraf 4, ust. 7 Ie-4(WTB-E10):
7. Liczba komór sygnałowych w latarni sygnalizatora świetlnego powinna być taka, aby
możliwe było wyświetlanie sygnałów wg. dokumentów [1] i [2], odpowiednio do potrzeb
ruchowych i funkcji sygnalizatora.
W komorę sygnału zastępczego mogą być wyposażane wszystkie semafory z wyjątkiem
semaforów odstępowych (samoczynnych i obsługiwanych).

I nigdzie w przepisach nie znalazłem żadnego zapisu, który mówi, że nie wolno, albo że nie stosuje się, bo Starzyny, Sprowa, czy inna Paczyna...
Cała ta dyskusja, także na sąsiednich forach, dotycząca tego tematu, pokazuje, jak duży jest bałagan i jak duża jest dowolność w stosowaniu przepisów, a to jest niestety smutne..

Strony: [1] 2 3 4 ... 9