Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 7 8 9 [10]
91
Inne / Odp: Hmmm............. Interesujący program Paula.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 21 Marzec 2017, 13:49:26 »
Stare eksperymenty z grafiką wektorową 3D w module symulacji ruchu ISDR. Nie było udostępniane publicznie. Raczej bez sensownego zastosowania.
92
Inne / Odp: Hmmm............. Interesujący program Paula.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MikolajMK dnia 21 Marzec 2017, 00:23:09 »
Jeśli link wygasół zapytaj się autora jeśli nie odpowie to tyle  :P
93
Inne / Hmmm............. Interesujący program Paula.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tadek40 dnia 20 Marzec 2017, 22:40:35 »
Witam znalazłem oto taki program przypadkiem ale nie wiem gdzie je ściągnąć bo linki do tego wygasły.

Ktoś wie coś na temat tego?
94
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 16 Marzec 2017, 13:43:07 »
  Tymczasem dyżurny ruchu stacji Ludwikowie Kłodzkie oszołomiony wiadomością i groźną sytuacją, nim zdecydował się podjąć jakąś decyzję usłyszał huk zbiegającego składu menewrowego, który za chwilę przejechał z prędkością około 100km/h przez stację torem głównym zasadnicznym nr 2. Na jego czole toczyła się lokomotywa, a niej kierowca podający przez okno rozpaczliwe znaki. Coś krzyczał, ale w jazgocie toczącego się taboru nie było nic słychać.
 Na następnym posterunku ruchu, Nora Ruda Przedmieście, dyżurny ruchu, Halina P., wiedząc, że skład manewrowy minął już Ludwikowice Kłodzkie, i nie mogąc skierować go na tor oporowy nr 3a (ponieważ tor główny dodatkowy nr 3 zajęty był wagonami), wyłożyła płozy hamulcowe, ale jakby przywidując ich wybicie przez pędzący skład manewrowy, zażądała od dyżurnego ruchu dysponującego sąsiedniej stacji Nowa Ruda, zatrzymania poc. osobowego 8027 (relacji Kłodzko – Wałbrzych) na torze nr 1 tej stacji. Na przyjęcie tego poc. do Nowej Rudy Przedmieście uprzednio wyraziła zgodę. Należy tu dodać, że na szlaku Nora Ruda – Nora Ruda Przedmieście odbywał się ruch jednotorowy torem nr 2, a więc niezatrzymanie tego poc. na stacji Nowa Ruda groziło zderzeniem się ze zbiegającym składem manewrowym.
 Jak to przewidywała Halina P., wyłożone płozy hamulcowe zostały wybite przez skład menewrowy, który z rumorem i hukiem przetoczył się przez Nową Rudę Przedmieście z prędkością ponad 100km/h.
   Dyżurny ruchu dysponujący na stacji Nowa Ruda zatrzymał poc, osobowy 8027 na torze nr 1 i przygotował przejazd składu manewrowego po torze nr 2 do Ścinawki Średniej. Dyżurny ruchu peronowy, Zofia R., uprzedziła pasażerów wysiadających i wsiadających do poc. osobowego o grożącym niebezpieczeństwie, a zwłaszcza dopilnowania, by odsunęli się oni jak najdalej od toru nr 2. Ledwie Zofia R. jako tako uprała się z pasażerami, już słychać było pędzący skład manewrowy, jak twierdzą niektórzy, z prędkością 120-140km/h. Podczas przejazdu przez stację Nora Ruda widocznie lokomotywa zakładowa nie mogła się toczyć już przy takiej prędkości, więc przed peronami nastąpiło jej wykolejenie. Wykolejona lokomotywa zakładowa rozpryskiwała  na boki tłuczeń, wzniecajac chmurę kurzu i pchana była przez rozpędzone wagony do podwójnego rozjazdu krzyżowego w głowicy rozjazdów od strony Kłodzka. Tu na tym rozjeździe, niczym na wyrzutni, została wyrzucona z toru nr 2, wykonała kilka obrotów wokół swojej osi i przewrócona na bok zatrzymała się na międzytorzu torów 1 i 3. Tu też wykoleiły się trzy próżne wagony (biegnące za lokomotywą) i zostały odrzucone poza skrajnię toru nr 2 przez napierające na nie wagony ładowne. Wykolejona lokomotywa i trzy próżne wagony znacznie wyhamowały pędzące wagony ładowne, ale też odrzucenie ich po za skrajnię toru nr 2 otwarło drogę do dalszego zbiegania w kierunku Kłodzka.
   Ale co stało się kierowcą lokomotywy spalinowej, Andrzejem L? W chwili wykolejenia się lokomotywy podrzucony w lewo, w prawo, kurczowo trzymał się uchwytów, uderzając to głową, to ramionami, to tułowiem o urządzenia wnętrza kabiny kierowcy. Na rozjeździe na stacji Nowa Ruda został przemożną siłą rzucony na podłogę, a następnie przetoczył się na ścianę boczną kabiny...i wszystko nagle uspokoiło się, zapanowala cisza. Po chwil Andrzej L. usłyszął głosy ludzkie: “jest tam ktoś?”, “jesteście ranni?”. “Ano jestem, bolą mnie wszystkie kości” - odpowiedział Andrzej L. Kolejarze ostrożnie pomogli mu wydostać się z pogiętej kabiny kierowcy. Był blady, miał zadrapania skróry, pojękiwał i cały drżał. Lekarz pogotowia zabrał go do szpitala. Tam ustalono, że kierowca, Andrzej L., doznał tylko lekkich obrażeń cielesnych oraz dużo, dużo strachu.
 Jedenaście wagonów będących pozostałością składu manewrowego, po odrzuceniu wykolejonej lokomotywy i trzech próżnych wagonów, wyjechało ze stacji Nora Ruda i potoczyło się dalej po pochyleniu (spadku) torem nr 2. Na stacji Ścinawka Średnia nie było warunków, by skierować je na tor oporowy. Wyłożone na tej stacji płozy hamulcowe zostały wybite i wagony przejechały przez stację z prędkością około 80-100km/h.
  Na następnej stacji Gorzuchów Kłodzki dyżurny ruchu Mariusz K. postanowił skierować zbiegające wagony na tor oporowy nr 5a. Poinformował o tym dyspozytora odcinkowego. Była to ważka decyzja, znaczyla ona z jednej strony zniszczenie jedenastu wagonów, a może i ofiary w ludziach, a z drugiej należało bezwzględnie zażegnać niebezpieczeństwo, jakie niosły by zbiegające wagony. Był to już najwyższy czas, by podjąć skuteczne środki i zatrzymać zbiegające wagony tym bardziej, zę inne sposoby zawiodły, a stacja węzłowa Kłodzko było coraz bliżej. Po otrzymaniu wiadomości, że grupa wagonów minęła stację Ścinawka Średnia, Mariusz K. otworzył wykolejnicę nr 2 i ręcznie ustawił drogę przebiegu z toru nr 2 ze Ścinawki Średniej na tor boczny nr 5, zakończony torem żeberkowym nr 5a z rampą boczną i czołową ładunkową. Gdy dyżurny ruchu, Mariusz K., powracał na nastawnię dysponującą, usłyszał nadjeżdżającą grupę wagonów, która z prędkością ok. 90km/h zjechała (bez wykolejenia) przez układ zwrotnicowy na tor boczny nr 5 i na torze żeberkowym na rampie czołowej nastąpiło wykolejenie i spiętrzenie się wagonów, a część z nich “spadła” na drogę Bożków – Kłodzko i zatarasowała ją. Zbiegły skład manewrowy wraz z lokomotywą zakładową został zniszczony lub poważnie uszkodzony. Zniszczony został tor żeberkowy nr 5a wraz z rampą czołowa i boczną na stacji Gorzuchów Kłodzki, poważnie uszkodzona nawierzchnia (wraz z rozjazdami) na stacji Nowa Ruda oraz urządzenia energetyczne i sterowania ruchem pociągów na tych stacjach. W sumie straty wyniosły ponad 7,907 mln zł (w tym praca pociągów ratunkowych 458 tys. zł) i zostały pokryte przez posiasdacza bocznicy w Bartnicy, tj. Kopalnię Skalnych Surowców Drogowych.
                                                               c. d. n.
95
Ruch kolejowy / Odp: Zamkniecie toru w R142 czy D831
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 13 Marzec 2017, 12:49:22 »
Dyżurny nie ma racji, dziennik D831 dot.rozjazdów

Torów stacyjnych również poniekąd, w przypadku prac drogowych wymagających zamknięcia, tam się dokonuje odpisów (chyba, że u innych zarządców jest inaczej).
96
ISDR Lisków / Odp: Lisków Miasto nie bierze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez dariuszz94 dnia 11 Marzec 2017, 23:13:05 »
Zrób tak jak pisałem i, wszystko wróci do normy.
Zrobiłem, podziałało. Jeszcze raz dziękuję. No i na przyszłość wiem, żeby pytać tylko o "7793 luzem", bez tej bocznicy.

Próbowałem zrobić tak, że zadzwoniłem do Miasta, przekazałem że pociąg zatrzymany i zapytałem jeszcze raz, ale o "7793 luzem", na co dostałem odpowiedź o "7793 luzem na bocznicę SPEDPOL" i lokomotywa dalej stała pod wjazdem.
97
ISDR Lisków / Odp: Lisków Miasto nie bierze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia 11 Marzec 2017, 19:11:40 »
Bo w takim wypadku, skład powinien być na Rynku zatrzymany i skierowany na bocznicę ;) Nie widziałem w radiotelegramach, info o tym pociągu, więc sorki. Zrób tak jak pisałem i, wszystko wróci do normy. Ewentualnie, można spróbować zgłosić przyjazd/zatrzymanie 7793 i ponownie poprosić o wolną dla niego. Wtedy może dostanie wjazd?
98
ISDR Lisków / Odp: Lisków Miasto nie bierze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 11 Marzec 2017, 15:50:20 »
Skoro go zapowiadasz na bocznicę (jazda na bocznicę i z powrotem) to nie dziwne że druga stacja go nie przyjmuje.
99
ISDR Lisków / Odp: Lisków Miasto nie bierze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez dariuszz94 dnia 11 Marzec 2017, 15:30:38 »
Tyle, że o pozwolenie się pytałem:
Cytuj
Rozmowa z: Lisków Miasto

[20:12] LM: Lisków Miasto, Kalinowska.
[20:12] Ls: Lisków, Żaruk.
[20:12] Ls: Czy droga dla pociągu 7793 luzem na bocznicę SPEDPOL jest wolna?
[20:13] LM: Dla pociągu 7793 luzem na bocznicę SPEDPOL droga jest wolna.
[20:13] Ls: Powtarzam: Dla pociągu 7793 luzem na bocznicę SPEDPOL droga jest wolna.
[20:13] Ls: Koniec.
[20:13] LM: Koniec.
[20:13] Ls: Koniec.

Stąd moje zdziwienie, że pociąg nie wjechał do Miasta. Chyba, że określenie "luzem na bocznicę SPEDPOL" zostało odebrane przez Miasto, że lok nie jedzie do nich, tylko do SPEDPOLU  ???
W każdym razie dziękuję za odpowiedź, spróbuję zrobić tak jak napisałeś  ;)
Pozdrawiam,
Darek.
100
ISDR Lisków / Odp: Lisków Miasto nie bierze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia 11 Marzec 2017, 08:50:56 »
Nie zapytałeś miasta, czy droga wolna dla tego loka - nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie dla programu, bo właściwie nigdy tak nie wysyłałem składu, bez info zwrotnego. Proponuję dać mu rozkaz na ominięcie S1 i zobacz czy miasto zgłosi jego przybycie. Jeśli to lok nie planowany, nie ujęty w rozkładzie, to musisz wpierw poprosić o zgodę na wyprawienie, a nie ot tak puścić i niech się dzieje co chce - mechanior se poradzi :D Poczytaj trochę instrukcję do programu.
Edit: Pograłem chwilę. 7793 na rozkaz przez S1, potem zgłoszenie o zatrzymaniu 7793 i następny wysłany po pozwoleniu. Może ktoś inny inaczej to rozwiąże? :)
Strony: 1 ... 7 8 9 [10]