ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: maria1 w 09 Maj 2017, 21:18:36

Tytuł: Srodki pomocnicze
Wiadomość wysłana przez: maria1 w 09 Maj 2017, 21:18:36
Gdy pociąg wjeżdża na "sz" po utwierdzonej drodze przebiegu, np. gdy przedwcześnie wygasł semafor z wolna droga na stój to czy należy zastosować środki pomocnicze? Na plakatach o "sz" wyraźnie jest napisane aby je zastosować ale czy na utwierdzonej też?
I czy w tej sytuacji konkretnie gdy wygasł senator należy wprowadzić telefoniczne polecacie i zgłaszanie?
Tytuł: Odp: Srodki pomocnicze
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 09 Maj 2017, 21:58:30
a czy zadałeś sobie tyle trudu aby przeczytać Ir-1 przed zadaniem tych pytań?
Tytuł: Odp: Srodki pomocnicze
Wiadomość wysłana przez: maria1 w 10 Maj 2017, 06:10:29
Tak, czytałem. Natomiast ostatnio odbyła się u nas na nastawni mała ściska jeden twierdzi, że jak jest utwierdzona to nie trzeba inny, że należy stosować. Zdania są podzielone, każdy interpretuje to inaczej.
Tytuł: Odp: Srodki pomocnicze
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 10 Maj 2017, 06:48:01
W Ir1 masz wyraźnie napisane co jest środkiem pomocniczym i tam nie ma co interpretować.
Tytuł: Odp: Srodki pomocnicze
Wiadomość wysłana przez: centarail w 14 Maj 2017, 02:17:48
Panie @zolwik, ciekaw jestem czy jak Pan zaczynał pracę na kolei to od razu Ir-1 rozumiał w 100% ;) Jeśli tak to nie każdy jest takim orłem jak Pan - a pytać nie jest (jeszcze) zakazane?

Pani @Mario używanie środków pomocniczych jest dodatkowym zabezpieczeniem - czy to dyżurnego czy też nastawniczego. Tu nie chodzi o zakładanie klinów jak widzi się z okna, że idzie Pan kontroler czy inny ISEWA ;) Kliny potrafią uratować życie przy manewrach jak i jazdach na przebiegi niezorganizowane. W przytoczonym przez Panią przypadku - jeśli drogę przebiegu mamy utwierdzoną a semafor się wygasił to stosowanie środków pomocniczych nie jest wymagane z prostego względu - urządzenia działają prawidłowo - odbędzie się jednorazowa jazda na sygnał zastępczy po utwierdzonej drodze przebiegu czyli pod kołami nie przełożymy.

Przy takich przypadkach praktyka nie mówi o wprowadzaniu TZP gdyż wjedziemy do stacji, zastawka spadnie i przebieg spokojnie rozwiążemy. Jeśli przy drugiej jezdzie pociągowej zdarzy się podobna sytuacja wtedy już nie ma się żadnych skrupułów. Telefoniczne zapowiadanie na szlak + polecanie i zgłaszanie dróg przebiegów na stację.
Tytuł: Odp: Srodki pomocnicze
Wiadomość wysłana przez: maria1 w 18 Październik 2017, 21:02:24
Bardzo dziękuję za zrozumienie i za wyczerpująca odpowiedź.