A ja się spytam kolegę piotpala jak wyobraża sobie roboty przy sieci trakcyjnej bez obecności pojazdu sieciowego na szlaku?
W objaśnieniu do rozkładu napisałem że: w poniedziałek i wtorek od godz. 8:00 do godz. 15:00 z powodu robót wyłączona zostaje trakcja elektryczna na odcinku Testowo Wschód - Testowo Fabryczne. Wobec tego wprowadza się następujące zmiany w rozkładzie jazdy... Więc może nie do końca chodzić o prace przy samej trakcji. Jeżeli już wchodzimy w ten temat (a za bardzo nie chciałem, gdyż bardziej chodziło mi o stworzenie ciekawego ruchu pociągów), to mogą to być roboty ziemne (drogowe), podczas których trzeba było przestawić kilka słupów trakcyjnych (budowa obwodnicy Testowa?). Np. w sobotę i w niedzielę ściągnięto jedną sekcje, w poniedziałek i wtorek ekipa pracuje przy stawianiu słupów, itd. Wyprawianie poc. sieciowego na szlak jednocześnie by go zablokowało, a chodziło mi o większe natężenie ruchu. Zastanawiałem się tylko, czy w kierunku Testowa F. nie wprowadzić rozkazów dotyczących miejscowego ograniczenia prędkości z uwagi na roboty.
Rzeczywiście ostatnimi czasy tzw. "przeciąganie" trakcją spalinową raczej rzadko stosuje się w tymczasowych rozkładach jazdy, raczej stawia się na objazdy (w przypadku dłuższych relacji) lub przesiadki na autobus kolejowy (krótsze trasy).
Zresztą zastanawia mnie czy w wypadku takiego remontu było by robione zamieszanie z odczepianiem lokomotywy elektrycznej czy raczej elektrowóz patyki w dół i doczepiamy spalinową lokomotywę z przodu i jedzie przez odcinek bez prądu??
W tym wypadku już wszystko zależy nie tylko od danej linii kolejowej, ale także od złożoności sieci kolejowej, skąd są mechanicy elektr. no i osoby, która tworzy taki tymczasowy rozkład jazdy.