Forum Główne > ISDR - Rozkłady jazdy
Rozkłady jazdy
piotpal:
--- Cytuj ---Słuchajcie, a może warto pokusić się o jakieś kombinacje z obsługą przejazdu z naszej nastawni (zakładamy że przejazd jest obsługiwany z miejsca i widzimy wszystko z okien nastawni).
--- Koniec cytatu ---
Moim skromnym zdaniem zamiast wprowadzać do symulatora kolejne szczególiki, lepiej skupić się na realnych stacjach. Przy nich i tak powychodzi, czego jeszcze brakuje itd. Na dzień dzisiejszy ISDR odzwieciedla całkiem sporo z realu. Jeżeli już coś bym postulował, to zmierzanie tego, aby jakoś zautomatyzować projektowanie stacji, czyli edytor lub jego kawałki.
Paweł:
"Kawałki" edytora od dawna istnieją, ale na pewno nie będzie edytora od wszystkiego. Finalne składanie do kupy odbywa się w Delphi i nie widzę sensu żeby to zmieniać - edytor byłby trudny do zrobienia i bardzo ograniczał by odwzorowywanie nietypowych urządzeń. Jeżeli ktoś by się chciał kiedyś brać za tworzenie własnej stacji to programowanie nie powinno być dla niego przeszkodą (w przeciwnym razie z resztą też sobie nie poradzi).
Na "multi" proszę się nie napalać, na pewno nie powstanie prędko, poza tym szlak TW - TF nie bardzo się do tego nadaje, bo jest krótki - w rozwiązaniu "multi" przewidzianym przyszłościowo w symulatorze każda stacja kontroluje połowę szlaku a pociąg "przeskakuje" między programami i widoczny jest w danej chwili tylko u jednego użytkownika.
igor:
Szanowni,
ostateczna wersja "mojego" rozkładu dla TW.
Ma zmienione i "urealnione" nieco numery pociągów.
Rozkład jest "Kompatybilny" z wersją rozkładu dla TF Mateła - którą Autor Fabrycznego dostał do pooglądania i poczepiania się :)
Enjoy!
igor
robert051:
Paweł dlaczego tylko jeden dyżurny ruchu ma widzieć pociąg?? Są przecież szlaki z SBL na których podgląd mają oba posterunki ruchu stykające się z tym szlakiem.
Paweł:
Idea polega na tym, że mamy dwa lub więcej programów, z których każdy kontroluje swoją stację i po połowie szlaku (chyba że szlak prowadzi do AI, wtedy cały - po staremu). Wymiana informacji między programami ogranicza się do przesyłania telefonogramów i komunikatów radiowych, danych dla SWDR, sygnałów USRK (blokady, powtarzacze) oraz informacji o przejeżdżających między okręgami składach.
Na podglądzie terenu pociąg widział będzie tylko jeden dyżurny, natomiast nie ma problemu żeby powtarzać na pulpicie stan urządzeń sąsiedniej stacji - w tym odstępów SBL, semaforów wjazdowych/wyjazdowych itp.
Takie rozwiązanie jest proste i moim zdaniem zupełnie by wystarczyło. Co prawda nie da rady zrobić w ten sposób współpracy dwóch nastawni na jednej stacji - wtedy każdy użytkownik musiał by widzieć cały układ stacji, co wiązało by się z koniecznością synchronizacji działania urządzeń i ruchu składów w obu programach (znacznie bardziej skomplikowana sprawa), ale myślę że nieprędko będzie to potrzebne.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej