Forum Główne > Urządzenia srk

Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)

<< < (14/17) > >>

Paweł Piotr:
Jeśli w lewej głowicy rozjazdowej jest rozjazd krzyżowy podwójny, to wypada go prawidłowo opisać...
Jeżeli tor 1 jest torem przebiegowym (po torze tym odbywają się zoragnizowane przebiegi pociągowe), to sprzężenie zwrotnic rozjazdów 1 i 2cd wynika wprost z konieczności zastosowania ochrony bocznej dla przebiegów pociągowych po torze 1 (paragraf 37 instrukcji Ie-4(WTB-E10). Ochrona ta polega na tym, że w czasie gdy po torze 1 odbywa się zorganizowany przebieg pociągowy (z podaniem sygnału zezwalającego na odpowiednim semaforze), zwrotnica 2cd rozjazdu krzyżowego podwójnego 2 musi kierować z torów 3 i 5 w kierunku toru 7 (położenie zwrotnicy 2ab nie ma znaczenia w omawianej sytuacji). W usrk przekaźnikowych sprzężenie takie uzyskuje się przez taką konstrukcję obwodów elektrycznych sterujących zwrotnicami 1 i 2cd, że przy pomocy jednego przycisku steruje się równocześnie położeniem zwrotnicy rozjazdu 1 i zwrotnicy rozjazdu 2cd.
Numeracja zwrotnic rozjazdów jest dokonywana zgodnie z rosnącym kilometrowaniem, na rysunkach i planach od lewej do prawej strony. Pierwsza napotkana para zwrotnic na rozjeździe krzyżowym podwójnym otrzymuje miano "ab", następna "cd". Odwzorowanie rozjazdu krzyżowego podwójnego na pulpicie kostkowym AC-20 odwraca tą kolejność. Strzałka wskazuje kierunek kilometrowania zgodnie z przyjętą zasadą.
Może teraz, z dodatkową ilustracją będzie łatwiej...

DriverPl:
Dzień dobry, może odkopuję ale przygotowałem pulpit stacji Rzeszów Staroniwa. Załączam schemat z semaforka P. Adriana Karwata. Urządzenia przekaźnikowe typu JZH-111, odwzorowałem na tyle ile znalazłem o tych urządzeniach informacji. Z racji jako że realnie są urządzenia mech. kluczowe nie oznaczyłem na pulpicie nastawni "RS1".

Paweł:

--- Cytat: DriverPl w 20 Luty 2023, 11:38:59 ---Dzień dobry, może odkopuję ale przygotowałem pulpit stacji Rzeszów Staroniwa.

--- Koniec cytatu ---

Jedna ogólna uwaga - gdyby stacja Rzeszów Staroniwa miała urządzenia przekaźnikowe (a zwłaszcza JZH-111), posiadałaby kompletny układ semaforów i tarcz manewrowych. Ponadto, zakładając że pulpit byłby w zaznaczonej nastawni RS, obraz pulpitu byłby odwrócony o 180 stopni.

Neodokuran:

--- Cytat: Paweł w 10 Lipiec 2022, 00:25:16 ---
--- Cytat: pan_kura w 07 Lipiec 2022, 21:19:48 ---
--- Cytuj ---Kabaty.png
--- Koniec cytatu ---

Dość interesujący pulpit stacji A01 Kabaty, czyli Metra Warszawskiego. Pierwsze stacje metra wyposażone były w takie pulpity, były to urządzenia typu E z kilkoma dodatkowymi funkcjami, których działania w szczegółach nie znam (zwłaszcza funkcja AZ - automatyczne zawracanie).

--- Koniec cytatu ---

--- Koniec cytatu ---
Podejrzewam, że jest to ta sama funkcja, co w symulatorze Metrostroi. Przebieg podany na konkretny tor, pociąg zjeżdża, pulpit przestawia rozjazdy na wyjazd.

kapsel2696:
Nie jest to do końca zgodne z tytułem wątku, ale kilka osób przede mną już tak zrobiło, więc mam nadzieję, że nie będzie wielkim faux pas jeśli pokażę kilka realnych pulpitów, swego czasu odwzorowanych przeze mnie w EPK.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej