Autor Wątek: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)  (Przeczytany 262992 razy)

Offline divoopl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Skąd: Podkarpacie, Rzeszów
Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« Odpowiedź #75 dnia: 19 Listopad 2024, 19:32:24 »
Może nie jest najlepszym schematem, ale robiłem posterunek z niego

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1069
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« Odpowiedź #76 dnia: 30 Listopad 2024, 13:52:33 »
Może nie jest najlepszym schematem, ale robiłem posterunek z niego

Co do planu - pomijając brak zaznaczenia położeń zwrotnic i ogólnie brak stosowania właściwych symboli, oznaczenia semaforów, zwrotnic nie są zgodne z zasadami. Np. semafory A,B,C,D oznaczone od prawej do lewej, powinny być od lewej do prawej. Zwrotnice - jeżeli przyjmujemy kierunek oznaczeń od prawej do lewej (plan powinien być wtedy narysowany odwrotnie), to zwrotnice 4/5, 6/7, 12/13 są oznaczone niezgodnie z tym kierunkiem. Oznaczenia 14cd, 15cd, 17ab, 18ab, 16cd - żadne nie jest prawidłowe, rozjazd krzyżowy powinien mieć jeden numer i ab/cd, czyli zamiast 14cd i 15cd powinien być np. 14ab i 14cd, natomiast 16, 17, 18 w ogóle nie są rozjazdami krzyżowymi. Semafory - wszystkie narysowane jako 5-komorowe i wszystkie mają indeksy 1/2, co biorąc pod uwagę układ torowy i rozmieszczenie semaforów nie jest poprawne.

Offline orem

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Odpowiedź #77 dnia: 02 Grudzień 2024, 19:38:45 »
Dzień dobry!
Postanowiłem też spróbować sił: stacja Garwolin (D29-007), jeszcze przed zmianą w p. odg. + ład.
Pulpit na podstawie archiwalnego schematu z 2013 ze strony Adriana Karwata. W projekcie założyłem istnienie dwukierunkowej blokady typu C w obu kierunkach, jeśli ktoś z forumowiczów wie jak było w rzeczywistości - chętnie poprawię.
Z góry dzięki za wszystkie uwagi!

Edit: drobne autopoprawki (oznaczenie skrzyżowania, popr. przycisków Kr i pIz)
« Ostatnia zmiana: 03 Grudzień 2024, 13:17:16 wysłana przez orem »

Offline divoopl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Skąd: Podkarpacie, Rzeszów
Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Odpowiedź #78 dnia: 06 Październik 2025, 20:31:37 »
Witam. Długo mnie tu nie było, więc wrzucę tutaj jeden z moich pulpitów.
Alabanice Osobowe - stacja węzłowa z trzema szlakami, jednym dwutorowym, dwoma jednotorowymi. Stacja ma 2 perony.

Offline WZLoviche

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 107
  • Pewnie jest zielone.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dawidy k/Warszawy
Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Odpowiedź #79 dnia: 08 Październik 2025, 20:51:49 »
Na szlakach wychodzących ze stacji (jak wynika z rysunku pulpitu) jest blokada liniowa typu eap, jednak na szlaku w kierunku Alabanice Fundajec znalazły się kostki z przyciskami i lampkami kontrolnymi oraz licznikami, jakie są używane w blokadzie liniowej typu eac - chodzi o przyciski NP2F i NO1F (zaznaczone czerwoną ramką) - to błąd, te kostki należy usunąć.

Się przestrzeliłeś... NP i NO są używane przy każdym typie blokady, zresztą jak mam w galerii około 100 zdjęć pulpitów to z pochodnią szukać zdjęcia gdzie NO i NP nie jest stosowane. I pragnę nadmienić, że zdecydowana większość posterunków z których mam zdjęcia pulpitów ma blokady jednokierunkowe, C, Eap lub ESTW...
Jeśli uważasz, że NP oraz NO powinny być stosowane tylko przy blokadach typu Eac, to proszę jak najszybciej telefonować do PLK jak i do pozostałych zarządców infrastruktury by usunęli je ze zdecydowanej większości posterunków w całym kraju.



Offline divoopl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Skąd: Podkarpacie, Rzeszów
Zrobiłem parę poprawek, lecz nie pamiętam co pan Piotr Paweł wspominał, ponieważ nie mogę znaleźć jego odpowiedzi. Pamiętam że było coś o tym dlaczego są tu sygnały powtarzające, więc odpowiadam: tory (1, 2, 3, 6, 7, 8) są długie (około 1,5km), więc we mgle ciężko będzie zobaczyć sygnał wyświetlany na semaforze z peronu. Na torach 4 oraz 5 przesunąłem sygnały powtarzające w bardziej logiczne miejsce - przed zakrętem. Dołączyłem tor 5 do peronu pierwszego, oraz utworzyłem peron 3, przy torze ósmym, aby pociągi jadące linią 237 mogły się krzyżować. Zmieniłem zwrotnice 17 i 19 na zwrotnice nieuzależnione. Przedłużyłem izolację za zwrotnicę 12.

Offline Hans

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
No ale z toru 1 dalej nie da się pojechać do Zaskroniowa.
Pozatym tarcze 5 i 6 a rozjazd 17 z ręcznym nastawianiem, ciekawe.
Rozjazdy 7,9 i 15,16 powinny być chyba na "bok" w pozycji plusowej.

Offline WZLoviche

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 107
  • Pewnie jest zielone.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dawidy k/Warszawy
Rozjazdy 7,9 i 15,16 powinny być chyba na "bok" w pozycji plusowej.

Zdecydowanie. To samo rozjazd numer 10.


Od siebie jeszcze kilka pytań:
- co się stało z rozjazdem 12 na pulpicie?
- kto panu tak spier.. numerację torów, wzorowane było z Gdyni Głównej lub innego Łowicza Głównego czy wynikło z braku wiedzy autora?
- dlaczego na planie stacyjnym izolacje są jako JT, a na pulpicie jako It?
- skąd te rozbieżności w symbolach tarcz manewrowych? Trzy są z okrągłym dołem, pozostałe z kwadratowym.
- Tm1 dalej po lewej stronie toru.
- z reguły nie nazywa się semafora literą "I".

Offline Hans

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Numeracja torów poziom Iława Główna