Forum Główne > Inne
Podg. Gaj (wydzielone z "Projekty stacji i pulpitów nastawczych")
Paweł Piotr:
W km 9.8 do 10.00 będzie zlokalizowany przystanek osobowy Złocień, obecna buda p. odg. Gaj znajduje się na wschodnim końcu peronów tego nowego przystanku osobowego, po modernizacji głowica rozjazdowa p. odg. Gaj została przesunięta około 600 m na wschód. To, co napisał Paweł jest prawdą, przejście torowe z Prokocimia Osobowego na tor z PrB jest prowizoryczny.
Docelowo p. odg. Gaj zniknie i stanie się częścią stacji Bieżanów, semafory wjazdowe X i Y od wschodniej strony będą semaforami wjazdowymi do Bieżanowa.
Układ torowy poniżej.
jageer:
Podg. Gaj miał być sterowany zdalnie już podczas budowy w 1996r. (lub 98) urządzeń OSA-H na Kraków Bieżanów. Jednak obawiano się tego rozwiązania, że w razie "w" będzie daleko do korbowania. Ponadto te murki, które widać nawet na filmie do nieukończona łącznica bezkolizyjna z Prb.
Paweł Piotr:
jageer pisze: Ponadto te murki, które widać nawet na filmie do nieukończona łącznica bezkolizyjna z Prb.
Otóż nie. Te betonowe przyczółki nieistniejącego dzisiaj wiaduktu to pozostałość po niemieckiej inwestycji z czasów II wojny światowej, mającej na celu przełożenie ruchu lewostronnego, jaki był od Podłęża (czasy CK Austrii) na ruch prawostronny, jaki już był od Bieżanowa w kierunku Krakowa Płaszowa i dalej. Pociąg jadący od Podłęża torem lewym (w ruchu lewostronnym) wjeżdżał na nasyp (jego ślady są do dzisiaj widoczne za budą p. odg. Gaj), następnie wjeżdżał na wiadukt, którego przyczółki są do dzisiaj widoczne, następnie zjeżdżał już na tor prawy do Bieżanowa. Po drodze był rozjazd kierujący pociągi towarowe na grupę PrD. Warto też wiedzieć, że towarową stację rozrządową Kraków Prokocim Towarowy zbudowali Niemcy i oddano ją do użytku w 1942 roku pod zarządem DRG. Po wojnie wiadukt ten, jako zupełnie nieprzydatny dla ruchu pociągów, został rozebrany.
jageer:
Dzięki, bo ja miałem informacje, że Niemcy mieli zrobić zjazd bezkolizyjny na PrB.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej