Forum Główne > Testowo

Testowo 2020.11.22 - problemy

(1/2) > >>

ganc:
Cześć,
Symulowałem na aktualnym Testowie i rozkładzie 2020 sytuację z defektem na szlaku dwutorowym i co zauważyłem:

1. Przy zamkniętym jednym torze i prowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego na SBL-ce, Ślemień przy chęci zmiany kierunku blokady i puszczeniu do mnie pociągu nie daje informacji o ostatnim pociągu jaki do niego przyjechał w formie "Pociąg nr przyjechał o godz. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?". W starszej wersji taki telegram nadawał, a nie widzę, żeby pod tym kątem w przepisach coś się zmieniło.
2. Gdy nadawałem do Ślemienia telegram żądania wyprawienia roboczego po torze zamkniętym do km i z powrotem, po wyskoczeniu okienka z już wpisaną formułą do uzupełnienia tylko kilometr, po wpisaniu kilometra nie pojawia się on w telefonogramie. Trzeba ręcznie wprowadzić całą formułkę z kilometrem po przez menu rozwijane "inne".
3. Dostając pozwolenie na wyprawienie roboczego do kilometra i z powrotem, Ślemień awaryjnym przyciskiem odwraca blokadę do siebie. To chyba niepotrzebne działanie.
4. Po akcji ściągnięcia defektu do Testowa, gdzie w trakcie nadawałem do Ślemienia telefonogramy:
  - "Pociąg 1 odjechał o godzinie 06:54 po zamkniętym torze lewym nr 1 do kilometra 17.650 i z powrotem."
  - "Pociąg 1 przyjechał o godzinie 07:32."
  i po otwarciu toru Ślemień już nie chciał puścić żadnego pociągu od siebie po tym torze tak jakby cały czas oczekiwał, że roboczy 1 przyjedzie do niego.

Paweł:
Ad. 1. To brało się z par. 24 ust. 6 Ir-1, ale zostało zmienione, ponieważ tam mowa jest o posterunkach odstępowych/bocznicowych, a także o dyżurnym ruchu takiego posterunku, czyli chodzi o posterunki odstępowe obsługiwane.

Ad. 2. Rzeczywiście coś jest nie tak z wyświetlaniem tego telefonogramu, program nie odczytuje poprawnie kilometra i wyświetla domyślny tekst "do kilometra i z powrotem". Działa za to wpisanie do okienka samego kilometra.

Ad. 3., 4. Prawdopodobnie jest to skutek wpisania "do kilometra..." jako opisu pociągu - program nie zinterpretuje tego jako jazdy do kilometra i z powrotem tylko jako zwykły pociąg, opis jest wyświetlany w telefonogramach ale jego treść jest ignorowana. Stąd odwrócenie blokady, a potem brak reakcji na telefonogram przyjazdu. Aby odblokować szlak w takiej sytuacji, można użyć telefonogramu "Zatrzymany", który działa jak odwołanie odjazdu.

ganc:
Dzięki za odpowiedź.
Odnośnie ad. 1 to rzeczywiście podany wzór telegramu to wzór nr 2a z Ir-1 odnoszący się, tak jak napisałeś do sytuacji z §24 ust. 6. Jednak czytając §26 ust. 1 uważam, że Ślemień przy chęci zmiany kierunku blokady i puszczeniu do Testowa pociągu powinien:
1. Nadać telegram "Pociąg nr przyjechał o godz." a po potwierdzeniu owego przez Testowo następnie nadać "Czy droga dla pociągu nr jest wolna?"
albo
2. Nadać pierwotnie omawiany telegram "Pociąg nr przyjechał o godz. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?" co jest zgodne z §26 ust. 5.

Paweł:
Par. 26 dotyczy telefonicznego potwierdzenia przyjazdu, które z zasady nie jest stosowane gdy ruch prowadzi się na podstawie blokady liniowej.

ganc:
Przedstawię mój tok interpretacji §26 ust. 1:
1. W powyższym ustępie pojawia się sformułowanie "na szlaku z ruchem jednotorowym dwukierunkowym podzielonym na odstępy".
2. W §24 ust. 1 ruch jednotorowy dwukierunkowy zdefiniowany jest jako prowadzony bez blokady liniowej lub z blokadą liniową. Dodatkowo w punkcie 2) tego ustępu jest opisana nasza sytuacja (na dwutorówce jeden tor zamknięty, po drugim ruch dwukierunkowy).

Wiem, że w §29, który stricte odnosi się do ruchu na SBL-kach, nie jest napisane nic na ten temat, ale czy nie należy patrzeć też na zapisy innych paragrafów?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej