Forum Główne > Inne

Pulpit Stacji Wrocław Sołtysowice

<< < (2/5) > >>

jageer:

--- Cytat: Paweł Piotr w 21 Styczeń 2021, 22:37:54 ---Po co sterowanie zwrotnicami rozjazdów w torach bocznych 5-15?

--- Koniec cytatu ---

Fakt, że nie jest to do końca "prawidłowe", aczkolwiek powiem, że z nieco podobnymi sytuacjami spotkałem się na bocznicach / kopalniach... Rozjazdy sterowane od dyżurnego, a sygnalizatorów brak, lub jedna tarcza z kilku torów... Aczkolwiek jak kiedyś były "wytyczne projektowania zrk na kolejach użytku niepublicznego" to było mocno oddzielone PKP vs reszta świata.

wojtasss298:
Wydaje mi się że na torach bocznych 5-15 musi znajdować się sterowanie bocznicami, chodziłem tam kilka razy i widziałem że pociągi towarowe tam czekały, mimo że nikt ręcznie rozjazdów tam nie zmieniał. Wydaje mi się że najlepszym pomysłem będzie jak sam się tam wybiorę sprawdzić jak wygląda sytuacja, może uda mi się też wejść do nastawni.
Faktem jest też to że schemat jest z 2008 roku i wiele się zmieniło, nie ma już torów do cukrowni oraz bocznica do zakładów już nie istnieją a bocznica do Młyna Sułkowice też jest już nie przejezdna.

Wowas08:
Z tego co kojarzę nie wrzucałem ich nigdzie raczej już ich nie znajdę.

Paweł:

--- Cytat: wojtasss298 w 22 Styczeń 2021, 11:22:18 ---Wydaje mi się że na torach bocznych 5-15 musi znajdować się sterowanie bocznicami, chodziłem tam kilka razy i widziałem że pociągi towarowe tam czekały, mimo że nikt ręcznie rozjazdów tam nie zmieniał.
--- Koniec cytatu ---

Zobacz na zdjęcia w Google Maps - widać że nie ma tam napędów zwrotnicowych.

Paweł Piotr:
(kostki zaznaczone czerwoną ramką nie istnieją)
Przycisk w kostce umieszcza się w rogu kostki (wyjątek stanowi specjalna kostka w IZH111), w jednej kostce może być tylko jeden przycisk.
Pozostałe uwagi zobrazowania kostek i powtarzaczy pozostają w mocy.
Schemat stacji (mam na myśli rysunek Adriana Karwata - nie mylić z pojęciem planu schematycznego) to jedno, a konstrukcja pulpitu to drugie: np. Tm31 jest przy torze 2 (dotyczy jazdy z tego toru), a nie przy torze 1 (kostka 08/10); Tarcze manewrowe ustawia się (także w zobrazowaniu ich powtarzaczy na pulpicie) po prawej stronie toru, do którego się odnoszą - tu błąd Tm17 (kostka 11/24).
Poza tym opisy torów i odcinków izolowanych umieszcza się zasadniczo nad szczeliną toru, nie pod (w wyjątkowych sytuacjach, gdy nad szczeliną toru jest już jakiś opis i nie ma innego miejsca, można opis umieścić pod szczeliną toru).
złe wymiary pulpitu (niepotrzebnie tyle wierszy i kolumn)
Można określić (nawet dokładnie) wielkość pulpitu (szerokość i wysokość) po dokładnym obliczeniu ilości potrzebnych przycisków doraźnej obsługi - pIz, Kr, zwolnienia przebiegów pociągowych i jeśli są utwierdzane - przebiegów manewrowych.
Pulpity kostkowe AC-20 są odwzorowaniem geograficznym posterunku ruchu nie tylko w odniesieniu do układu torowego, ale także w stosunku do przycisków sterujących (operacyjnych i doraźnych), zatem np. przyciski (i liczniki) Sz powinny być po tej samej stronie pulpitu, po której odwzorowano powtarzacze semaforów, to samo dotyczy pozostałych przycisków doraźnych (inaczej także zwanych awaryjnymi).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej