Autor Wątek: niezwolnienie zastawki  (Przeczytany 25056 razy)

Offline bazylinka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: dolnyśląsk
niezwolnienie zastawki
« dnia: 20 Październik 2015, 10:04:09 »
Witam dopiero zaczynam przygodę z pkp i mam mnóstwo wątpliwości i niejasności . Mam prośbę do bardziej doświadczonych dyżurnych czy jesteście mi wstanie łopatologicznie wytłumaczyć jakie jest postępowanie w przypadku niezwolnienia zastawki nad Ko i Po
Nie ogarniam tematu co się wtedy robi jak wyprawia pociągi jak przyjmuje kiedy wprowadza telefoniczne zapowiadanie itd

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Październik 2015, 14:50:07 »
Jeżeli zastawka nie zadziała przy np. Po to używamy dPo, a to wiąże się z wprowadzeniem telefonicznego zapowiadania pociągów, gdyż blokada nie może być podstawą prowadzenia ruchu z powodu usterki.
Podobnie jest z Ko, używamy wtedy dKo, a na mechanicznych zrywamy plombę z zastawki i zwalniamy mechanicznie zwalniaczem. Wtedy również blokada nie może być podstawą prowadzenia ruchu.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Październik 2015, 06:44:02 »
Nie ogarniam tematu co się wtedy robi jak wyprawia pociągi jak przyjmuje kiedy wprowadza telefoniczne zapowiadanie itd

Kłania się Ir-1 oraz instrukcje o obsłudze urządzeń SRK. A najlepiej takie "nietypowe sytuacje" typu doraźne zwalnianie zastawki itp., to najlepiej jak pokażą monterzy SRK przed autoryzacją.
Swoją drogą, trzeba wtedy umieć "pełną" obsługę SRK.

Offline rogerstargard

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Zielona Góra
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Październik 2015, 11:57:50 »
Witam!
Tak jak napisał kolega EN57-002: "Jeżeli zastawka nie zadziała przy np. Po to używamy dPo, a to wiąże się z wprowadzeniem telefonicznego zapowiadania pociągów" lub użyć dźwigienki do ręcznego zwalniania zastawki, która jest plombowana jeżeli licznik nie działa lub nie ma licznika, tu przycisku/dźwigienki można użyć w każdej chwili.
Co do zastawki nad blokiem Ko to jest tak:
- jeżeli wjeżdżasz na Sz lub R-305 to przed podaniem/podyktowaniem należy użyć przycisku dKo/dźwigienki włączającej zastawkę i jeżeli po wjeździe pociągu zastawka zwolni nie wprowadza się telef. zapowiadania poc na szlaku;
- jeżeli po wjeździe pociągu na sygnał zezwalający na semaforze nie zwolniła zastawka nad blokiem Ko to nic ci nie da, że użyjesz przycisku dKo/dźwigienki włączającej bo i tak ci nie zwolni zastawka, jeżeli będzie jechał następny pociąg i też po wjeździe na sygnał zezwalający nie zwolni, to  przy kolejnym pociągu użyj przed wjazdem na semafor przycisku dKo/dźwigienki.

Offline bazylinka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: dolnyśląsk
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Październik 2015, 14:29:20 »
Dzięki bardzo panowie  :D