Autor Wątek: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa  (Przeczytany 116788 razy)

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Luty 2012, 17:58:27 »
Bo to PKP, które samo w sobie zawiera wiele dziwnych i niewyjaśnionych przypadków. Jak mityczny Sz uzależniony w przebiegach... Być może coś w RTS jest na ten temat, ale głowy nie dam sobie uciąć.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Luty 2012, 18:00:58 »
Może dlatego, że jak jest jeden ostęp to nie ma żadnego samoczynnego semafora ? Tylko półsamoczynne są wszędzie. Podasz rozkaz na "unieważnienie wskazań na semaforach SBL" Tylko, który semafor tam masz jako SBL ?

Po prostu jest to przypadek, gdzie tylko "architektura" SBL jest jako zabezpieczenie, żeby nie wyprawić pociągu na zajęty odcinek. Również tak samo może być POZ + It i tyle... a że oparli zależności na SBL to inna bajka....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Luty 2012, 18:15:38 »
Przy jednoodstępowej SHL w SRJP nie umieszcza sie SS tylko PP. (Patrz Wrocław Żerniki-Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Brochów podg - Św. Katarzyna itd)
Problem rozwiazany :)

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Luty 2012, 18:17:14 »
Ja sprawdzałem jednoodstępową Eac (wspomniane Rudzice - Podłęże, Gaj - Krk Bieżanów) - tam jest SS.
« Ostatnia zmiana: 04 Luty 2012, 18:20:02 wysłana przez ZiomalCl »

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Luty 2012, 20:57:58 »
Wrocław Muchobór - Wrocław Żerniki to blokada komputerowa półsamoczynna a nie samoczynna i pewnie tak samo Święta Katarzyna - Wrocław Brochów podg (dz. 1 RT)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Luty 2012, 21:32:14 »
Wrocław Muchobór - Wrocław Żerniki to blokada komputerowa półsamoczynna a nie samoczynna i pewnie tak samo Święta Katarzyna - Wrocław Brochów podg (dz. 1 RT)

Z  tego co wiem i widziałem to tam jest SHL-12. Na ŚK jest Ebilock, jak były przekaźniki to była poz + it
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Luty 2012, 15:40:53 »
Dla szlaku Opole Główne - Opole Zachodnie wrjp wykazuje blokadę liniową "PP" mimo ze jest to SHP-12 jednoodstępowe wg RT dz.1. Czyżby kolejna różnorodność w zapisach wrjp. Jakie ma to znaczenie dla ISDR i maszynisty? Dla wyjazdu na Sz pewnie tak. Może jednak właściwe jest umieszczanie "PP" dla takich rozwiązań. Ale jaki jest na to przepis lub kto o tym decyduje? Różnorodność dla takich samych przypadków nie jest czym dobrym.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Luty 2012, 17:22:42 »
Dla szlaku Opole Główne - Opole Zachodnie wrjp wykazuje blokadę liniową "PP" mimo ze jest to SHP-12 jednoodstępowe wg RT dz.1. Czyżby kolejna różnorodność w zapisach wrjp. Jakie ma to znaczenie dla ISDR i maszynisty? Dla wyjazdu na Sz pewnie tak. Może jednak właściwe jest umieszczanie "PP" dla takich rozwiązań. Ale jaki jest na to przepis lub kto o tym decyduje? Różnorodność dla takich samych przypadków nie jest czym dobrym.

Pewno decydują osoby z pionu zabezpieczenia.... Tak powinno być dla wszystkich rozwiązań, bo nie jedzie się na widoczność tylko jak na półsamoczynnej. Jakie są zapisy w zeszytach SRJP? Nie wiem, nie mam do takowych dostępu...
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #23 dnia: 11 Luty 2012, 18:13:03 »
Zeszyty teraz to wewnętrzny rozkład jazdy pociągów (wrjp) i stąd przytaczam zapisy. Praca na PKP to już nie służba i to słowo raczej zanika.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Marzec 2012, 14:26:12 »
Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze...

ISDR podaje zastępczy, a maszynista powinien jechać 20 km/h do następnego semafora (w tym przypadku wjazdowego do następnego posterunku), gdyż ma ujęty w rozkładzie ten odcinek jako SS.
Nie rozpędzałbym się tak (ogólnie) z tym SS. Szlak Warszawa Wschodnia ÷ Warszawa Podskarbińska jeden odstęp (leszy wie jakiego typu), ale tylko S.

Czyżby kolejna różnorodność w zapisach wrjp.
Jest wiele dziwnych zapisów w WRJP, będących pozostałością z "dawnych czasów".
Ot chociażby szlak Warszawa Praga ÷ Legionowo, gdzie według WRJP od Warszawy Pragi blokada SS a tu każdy semafor na słupie biało-czerwonym. Wszystko nastawia Warszawa Praga Tranzytowa [WPT], a nawet nie ma jej w WRJP. Jest za to WPD której próżno szukać w terenie (co więcej w przeciwną stronę znajdziemy jeszcze WPC, której również brak w terenie). Jedziemy dalej i od Płud do Legionowa mamy w WRJP jednotorówkę, a na gruncie obok nas jeszcze dwa tory leżą.
Dodam, że szlak Legionowo ÷ Warszawa Praga (w przeciwną stronę) jest już w WRJP wielotorowy. Wynika to z dawnego układu torów, gdy były to dwie oddzielne linie kolejowe 456 i 9. Po przebudowie nikt nie wprowadził wszystkich zmian do WRJP.

Jednakże widać postępy. Ktoś się tam na górze zaczyna za to brać... ale to już nie do wątku o blokadzie jednoodstępowej.
Pozdrawiam
Arkady

Kalach

  • Gość
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Marzec 2012, 07:17:39 »
Dla szlaku Opole Główne - Opole Zachodnie wrjp wykazuje blokadę liniową "PP" mimo ze jest to SHP-12 jednoodstępowe wg RT dz.1. Czyżby kolejna różnorodność w zapisach wrjp. Jakie ma to znaczenie dla ISDR i maszynisty? Dla wyjazdu na Sz pewnie tak. Może jednak właściwe jest umieszczanie "PP" dla takich rozwiązań. Ale jaki jest na to przepis lub kto o tym decyduje? Różnorodność dla takich samych przypadków nie jest czym dobrym.

Cytat z RT: "szlak Opole Główne – Opole Zachodnie ruch prowadzony na podstawie komputerowej blokady liniowej typu SHL-12 jednoodstępowej (półsamoczynnej dwukierunkowej z torem szlakowym wyposażonym w licznikową kontrolę niezajętości) po torze nr 1 i 2"

PP dla takich rozwiązań chyba przydaje się właśnie dla jazdy na Sz :)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Marzec 2012, 06:28:02 »
Wreszcie poprawiono zapis w RTS, przedtem zapisu w nawiasie nie było. A odnośnie wcześniejszego postu dotyczącego Warszawy, to może WPC i WPD to podział dyżurnych ruchu na LCS. Podobnie jest w Poznaniu. Chodzi o to aby maszyniści ze swojej linii przywoływali właściwego dyżurnego.

Kalach

  • Gość
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Kwiecień 2012, 01:42:35 »
Wreszcie poprawiono zapis w RTS, przedtem zapisu w nawiasie nie było. A odnośnie wcześniejszego postu dotyczącego Warszawy, to może WPC i WPD to podział dyżurnych ruchu na LCS. Podobnie jest w Poznaniu. Chodzi o to aby maszyniści ze swojej linii przywoływali właściwego dyżurnego.

WPC i WPD to dawny oznaczenia dwóch nastawni dysponujących, prowadzących wcześniej ruch w obrębie stacji Warszawa Praga. Obecnie ruch pociągów po torach "tranzytowych" jest na całości od Michałowa aż do dawnego WPC (okolice przystanku Płudy) prowadzony przez nasawnię WPT.

Jest wiele dziwnych zapisów w WRJP, będących pozostałością z "dawnych czasów".
Ot chociażby szlak Warszawa Praga ÷ Legionowo, gdzie według WRJP od Warszawy Pragi blokada SS a tu każdy semafor na słupie biało-czerwonym. Wszystko nastawia Warszawa Praga Tranzytowa [WPT], a nawet nie ma jej w WRJP. Jest za to WPD której próżno szukać w terenie (co więcej w przeciwną stronę znajdziemy jeszcze WPC, której również brak w terenie). Jedziemy dalej i od Płud do Legionowa mamy w WRJP jednotorówkę, a na gruncie obok nas jeszcze dwa tory leżą.

Tu zależy to od tego, po którym torze wytrasowany jest pociąg.

Dodam, że szlak Legionowo ÷ Warszawa Praga (w przeciwną stronę) jest już w WRJP wielotorowy. Wynika to z dawnego układu torów, gdy były to dwie oddzielne linie kolejowe 456 i 9. Po przebudowie nikt nie wprowadził wszystkich zmian do WRJP.
Linie nadal są oddzielne, nie ma w Polsce linii 3-torowych, zresztą najważniejszy jest sposób prowadzenia ruchu dla konkretnego toru.

Co do Pragi, to tutaj nikt jeszcze nie zaktualizował bazy, a że rozkłady są generowane automatycznie, to takie są efekty. Tak samo jak fakt, że np. ostatnia stacja w rozkładzie ma oznaczenie W24/S/SS/PP, i jak ten fakt interpretować? :D W obecnym zeszycie 109 z kwietnia nadal występuje problem z WPD/WPC. Za to w zeszycie 509 pojawiają się oznaczenia PP dla linii jednotorowej i P dla dwutorowej :D

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Kwiecień 2012, 13:33:23 »
Obecnie ruch pociągów po torach "tranzytowych" jest na całości od Michałowa aż do dawnego WPC (okolice przystanku Płudy) prowadzony przez nasawnię WPT.
Tak też właśnie napisałem...
Tu zależy to od tego, po którym torze wytrasowany jest pociąg.
Zgadza się. Teraz mi odpowiedz na pytanie, czy jadąc torem numer 3 z Legionowa do Warszawy jadę po torze lewym, czy po linii jednotorowej? Wyświetli się W24, czy nie? Bez semafora pojadę na rozkaz "S", czy "N"?
Linie nadal są oddzielne, nie ma w Polsce linii 3-torowych, zresztą najważniejszy jest sposób prowadzenia ruchu dla konkretnego toru.
Zapraszam do aktualnego WOS. Strona 35 linia numer 9 dwie pierwsze pozycje od góry: ograniczenia w kilometrze 16.805 po torze 1,3 i kilometrze 16.805 po torze 2.
Dodam, że na linii 456 w WOS na tym samym przejściu nie ma żadnego ograniczenia.
To jak z tym podziałem linii i brakiem linii trzy- (wielo-) torowych?

Jeszcze jakiś przykład bałaganu?
Wschodnia Towarowa - Antoninów - Rembertów mam akurat rozkład wydrukowany z dnia 20 kwietnia i co widzę? Linia jednotorowa, a wiem że tory są dwa.
Antoninów: R7, RT, H i tyle, a jeszcze w zeszłym roku była rozmowa:
- "mechaniku do Rembertowa po lewym"
- "jakiś rozkaz N by się przydał"
- "blokada przystosowana, semafor podany"

I to jest właśnie taki polski bałagan. Na pewno ktoś się tym kiedyś zajmie, po jakichś zaleceniach kolejnej komisji wypadkowej, bo po co wcześniej...
To tak w ramach odpowiedzi, bo jednak nie ma to nic wspólnego z tematem "samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa"...
Pozdrawiam
Arkady

Kalach

  • Gość
Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Maj 2012, 20:11:48 »
Zgadza się. Teraz mi odpowiedz na pytanie, czy jadąc torem numer 3 z Legionowa do Warszawy jadę po torze lewym, czy po linii jednotorowej? Wyświetli się W24, czy nie? Bez semafora pojadę na rozkaz "S", czy "N"?

Zapraszam do aktualnego WOS. Strona 35 linia numer 9 dwie pierwsze pozycje od góry: ograniczenia w kilometrze 16.805 po torze 1,3 i kilometrze 16.805 po torze 2.
Dodam, że na linii 456 w WOS na tym samym przejściu nie ma żadnego ograniczenia.

No, tutaj pojechali po calosci... Zapewne błąd w bazie :)

Jeszcze jakiś przykład bałaganu?
Wschodnia Towarowa - Antoninów - Rembertów mam akurat rozkład wydrukowany z dnia 20 kwietnia i co widzę? Linia jednotorowa, a wiem że tory są dwa.
Antoninów: R7, RT, H i tyle, a jeszcze w zeszłym roku była rozmowa:
- "mechaniku do Rembertowa po lewym"
- "jakiś rozkaz N by się przydał"
- "blokada przystosowana, semafor podany"

I to jest właśnie taki polski bałagan. Na pewno ktoś się tym kiedyś zajmie, po jakichś zaleceniach kolejnej komisji wypadkowej, bo po co wcześniej...
To tak w ramach odpowiedzi, bo jednak nie ma to nic wspólnego z tematem "samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa"...

Antoninów - Rembertów: 2 linie jednotorowe :)
« Ostatnia zmiana: 16 Maj 2012, 20:21:08 wysłana przez Kalach »