Ale co w przypadku pociagów opóźnionych i celowo kierowanych na tor lewy szybszy? Po co w wrjp tabele prędkości drogowych dla jazd w kierunku przeciwnym do zasadniczego dla szlaków dwutorowych? Jakie znaczenie ma zapis o wykorzystaniu przepustowości linii dla regulowania ruchu pociągów (par.50 Ir-1)?
Naprawdę nie wiem, w czym jest problem, ale spróbujmy.
- Prędkość w tabeli drugiej rjp często jest prędkością wynikającą z uwarunkowań konstrukcyjnych taboru, brutta, masy hamowania, liczebnością obsługi itd. - to chyba jasne. I tak po torze z prędkością drogową 160, kiblem tyle nie pojedziesz, siódemką też nie, i dziewiątką z jednym mechanikiem również.
Stąd opóźniony pociąg po lewym nie może pojechać szybciej niż prędkość dla niego wskazana, ale może pojechać szybciej niż po torze prawym. Np. jeśli prędkość pociągu wynosi 120, tor prawy v drogową ma 100 (albo kilka ograniczeń prędkości), a lewy jest na 160 - to chyba wszystko jasne. Szybciej pojedziesz torem lewym. I zgodne z interpretacją Centrali. Dla opornych: prędkość wskazana dla pociągu to 120, dla toru 160 - niższa z nich jest obowiązująca dla tej jazdy.
- drugiego pytania nie rozumiem. Zdarza się, że prędkość na obu torach jest różna. Często się zdarza
Również w zależności od kierunku jazdy. Widoczność szlaku, jazda z - albo na ostrze, spadek toru, profil łuku i sto tysięcy innych. Stąd takie wskazania w wrjp.
- trzeciego pytania nie rozumiem tym bardziej... Znaczenie dla kogo? W czym?