Forum Główne > Ruch kolejowy

zmiana toru wjazdowego

(1/10) > >>

stanislaw57:
Ciekawe co było powodem likwidacji zapisu o informowaniu maszynisty o zmianie toru wjazdowego? Są posterunki, gdzie wjazd pociągu na kierunek zwrotny jest tak samo sygnalizowany na semaforze wjazdowym sygnałem, np. S2, bo zabudowane rozjazdy i zamknięcia na to pozwalają. A jeżeli na tym torze są ograniczenia poniżej wskazań semafora podane w komputerowym rozkazie pisemnym "O" lub w WOS, lecz maszynista nie jest informowany o jeździe na inny tor niż ten, po którym zwykle jedzie, jako ten wyznaczony stacyjnym rozkładem jazdy, co wtedy?

igor:
Jeżeli przyjmujesz pociąg na tor, na którym obowiązuje prędkość niższa niż wskazania semafora - to zatrzymujesz pociąg pod semaforem, dyktujesz (doręczasz) R-307 (albo wcześniej upewniasz się, że maszynista takie ostrzeżenie ma) i dopiero podajesz semafor.

Jeśli kierujesz pociąg na inny tor (szlak) niż przewidziane jest to w rozkładzie jazy np. na posterunku odg, to niezależnie od wskazań semafora - musisz uprzedzić o tym drużynę rozkazem R-305. W innym wypadku maszynista ma obowiązek zatrzymać skład.
A Ty masz wypadek bez następstw :)

stanislaw57:
Z tego wynika, że pomimo likwidacji zapisu o informowaniu maszynistów o zmianie toru wjazdowego, to taki obowiązek i tak istnieje ale w przypadku wjazdu na zmieniony tor a nawet bez jego zmiany o ile ma miejsce obniżenie prędkości od wskazań na semaforze. Jak to się ma do par 57 ust. 1 pkt 1 o zbędności powiadamiania, jeżeli okoliczności wykazane są w wrjp i dodatkach do niego. Osobiście chciałbym aby było jak mówisz "igor", z tym że, jeżeli chodzi o wyjazd, to nie zawsze będzie to rozkaz pisemny, wszystko zależy jaka blokada linowa ma zastosowanie.

jageer:
Rozkaz pisemny w przypadku wyjazdu na szlak, dyktuje się, jeżeli pociąg jedzie torem lewym, gdy pomiędzy posterunkami blokada jest jednokierunkowa. Wtedy istnieje tzw ruch jednotorowy dwukierunkowy. Jaka jest blokada ? Maszynista wie z SRJP. Nie należy się sugerować Sztami itp, bo na tor lewy przy blokadach 1 kierunkowych często się jeździ na semafor (mało już zostało, gdzie po niewłaściwym wylecimy tylko na Sz lub wjedziemy).

Co do jazdy "S2" w "bok" to nigdy z czymś takim szczerze się nie spotkałem. Wątpie, żeby takie urządzenia, gdzieś istniały?

Zresztą, Twój temat przypomina mi wszystkie wywody na temat wypadku w "Babach".

stanislaw57:
Przypadek taki chyba nie jest odosobniony, np. Grabowno Wielkie dla wjazdu z kierunku Twardogóra Sycowska. Jeżeli chodzi o Baby, to nie chodzi o to, ale czy takie informacje (zmiana toru wjazdowego) tam gdzie było by to wskazane w RT nie mogło by pozostać do czasu likiwidacji przypadków jak w Grabownie Wielkim. Nie wierzę aby powrócił taki obowiązek obligatoryjnie i w pierwotnej postaci.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej