Autor Wątek: zmiana toru wjazdowego  (Przeczytany 95626 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Styczeń 2012, 18:18:39 »
No właśnie, "jeżeli sygnał jest adekwatny..." Jak dyżurny ruchu upewnia się, że sygnał na semaforze wjazdowym (drogowskazowym) jest tym właściwym? Czy ma wierne odwzorowanie tego sygnału na posterunku, czy tylko, że wskazuje sygnał zezwalający ale jaki jest na gruncie już nie koniecznie? Weźmy pod uwagę różne urządzenia srk.

Urządzenia SRK są tak zbudowane, że powinny pokazać to co mają pokazać. Fakt faktem, jakimś cudem może pokazać coś innego. Ale jak wyobrażasz sobie patrzenia na gruncie jaki jest sygnał? Nastawnie są tak usytuowane, że jak coś to widzą wyjazdowe prędzej. W przypadku urządzeń mechanicznych z kształtowymi semkami można to "zobaczyć" albo wywnioskować po położeniu dźwigni - jak się urwie pędnia to też widać....

Poza tym przed oddaniem USRK na danym posterunku robi się próby, sprawdzenia czy wszystko jest ok. Szybciej semafor nie wyświetli sygnału, niż sygnał wskazujący wyższą prędkość niż dopuszczalna.

Też już nie panikujmy, bo spadnie nam cegłówka w drewnianym budynku na głowę xD
« Ostatnia zmiana: 22 Styczeń 2012, 18:26:38 wysłana przez jageer »

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Styczeń 2012, 19:29:58 »
Miałem na myśli powtarzacze lub w inny sposób odwzorowanie obrazu na semaforze. Zapis par 37 ust.3 pkt 1 mówi o niezatrzymywaniu pociągu pod semaforem wjazdowym, o ile sygnał na nim uprzedza z jaką prędkością należy przejechać. Taka formuła sugeruje, o sprawdzeniu czy sygnał jest właściwy. Oczywiście, że urz. srk zanim oddane zostaną do użytku (umówmy się) są testowane, ale jak to bywa projektuje i sprawdza omylny człowiek i czasem mamy błędy, co może stwierdzić ISDR i/lub maszynista.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Styczeń 2012, 19:46:18 »
Jeżeli tarcza jest dobrze podpięta i powtarzacz to nie powinno być problemu. Nie szukajmy dziury w całym :/

Ten zapis nie sugeruje, że mamy na gruncie sprawdzić jaki jest sygnał (ISDR) tylko, jeżeli wpuszczamy np na tor boczny, a nie możemy podać tam sygnału na zmniejszoną prędkość zatrzymujemy.

Mówię: praktyka z teorią się zawsze mija.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Styczeń 2012, 19:59:27 »
Nie kumam stanisław Twojego kierunku działania. Jakiś wywiad o "Babach" przeprowadzasz? Non stop sugerujesz, że wszystko co związane z USRK działa źle i wadliwie. Dopytujesz się i szukasz jakiegoś haczyka? Co tu się w ogóle dzieje? Nie wiem jak inni. Ja odmawiam odpowiedzi na dalsze Twoje pytania ze względu na to, po której strony barykady stoję. Dziękuje za uwagę i upominam kolegów!

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Styczeń 2012, 20:15:19 »
Nie kumam stanisław Twojego kierunku działania. Jakiś wywiad o "Babach" przeprowadzasz? Non stop sugerujesz, że wszystko co związane z USRK działa źle i wadliwie. Dopytujesz się i szukasz jakiegoś haczyka? Co tu się w ogóle dzieje? Nie wiem jak inni. Ja odmawiam odpowiedzi na dalsze Twoje pytania ze względu na to, po której strony barykady stoję. Dziękuje za uwagę i upominam kolegów!

Dokładnie czuję to samo. Jakiś wywiad? Sypiesz paragrafami porównujesz, że ma być tak, a nie inaczej.

To nie forum dyżurnych ruchu, ale symulatora i nie każdy jest fachowcem pracującym na PLK....

Może jakieś wytłumaczenie? Może to już początki ACTA, którego się wszyscy boją :D

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Styczeń 2012, 20:36:47 »
Absolutnie nie. Czytam przepisy i konfrontuję je z wypowiedziami, przekonany jestem, doświadczonych fachowców. Po prostu uważam, że w przepisach jest jeszcze wiele do zrobienia, jest wiele starego pochodzenia przepisów w obecnych instrukcjach. Życie wyprzedza je. Obecnie przecież nie ma szkół kolejowych i trzeba się samemu uczyć, a młodzi często uczą się pod nadzorem przydzielonego opiekuna. Młodzi potrafią myśleć i czytać ze zrozumieniem, stad pytania dla sytuacji nie do końca jasnych, zbyt ogólnych ujęć zagadnienia, dwuznaczność też nie jest rzadka, np. dla sformułowań "jeżeli", "lub", "powinien" itd, itp. A czasami jest w tym trochę filozofowania. Zaskoczony jestem Twoją podejrzliwością.
 

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Styczeń 2012, 20:40:20 »
Zaskoczony jestem Twoją podejrzliwością.

Życie uczy ;) Przepisy to się zmienią za X lat ;) Także, temat, który poruszasz jest jak dla mnie obecnie zbyt szeroki..... szczerze to to forum jest zbyt "małe" na takie "fachowe" dyskusje  ;) Pozdrawiam

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Styczeń 2012, 20:44:16 »
A ja się spytam: co chcesz zdziałać? Na przepisy nie masz żadnego wpływu. Tak jak pisano wcześniej: praktyka różni się od teorii i nie widzę sensu doszukiwania się nie wiele znaczących kruczków. Jak to kolejarze mawiają, gdyby trzymano się przepisów całkowicie, żaden pociąg by nie wyjechał. Robisz po prostu wokół siebie zamieszanie i tym samym wzbudzasz podejrzliwość. Tyle ode mnie.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Styczeń 2012, 20:44:36 »
Miło było i proszę o wyrozumienie. Dobranoc.

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Styczeń 2012, 21:22:48 »
Nie doszukujcie się Panowi złych intencji u Stanisława57. Gdyby chciał prowadzić jakieś prywane śledztwo to łatwiej informacje uzyskac w innych miejscach niż forum ISDR.
Mam natomiast wrażenie, że w Polsce ktoś usilnie pracuje nad tym, aby skłócić środowisko maszynistów ze środowiskiem dyżurnych ruchu. Jest robione odgórnie i do manipulacji wykorzystywane są m.in. związki zawodowe.  Skłócenie tych środowisk powoduje, że nie sa ujawniane i nagłaśniane np. istotne sprawy dotyczące zagrożeń związanych ze stanem infrastruktury. Powoduje to, że zarówno dyżurni ruchu jak i mechanicy mają coraz bardziej niebezpieczną i konfliktową pracę.
Jeśli chodzi o wypadek w Babach to trudno uwierzyć, żeby mechanik był samobójcą i dobrowolnie pojechał 120 jak ma semafor na 40. Trudno też uwierzyć, żeby ISDR coś kombinował, bo w jaki sposób i w jakim celu doprowadzałby do takiej różnicy stanu zwrotnicy i semafora (ponadto zostałyby zerwane plomby). Natomiast w nieprawidłowe wskazanie z powodu usterki urządzeń srk jak najbardziej można uwierzyc. Prawdopodobnie dlatego aresztowano mechanika, żeby prawda o stanie urządzeń PLK nie wyszła na jaw przed wyborami. A ostatnio w Polsce było kilka niebezpiecznych zdarzeń na tym samym motywie co w Babach (np. Flirt na Ślasku)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Styczeń 2012, 22:28:04 »
Ale kolego, jeżeli jazda była "w bok", a semafor wyświetlił S2 no to był prawie "cud"..... no chyba, że mało widziałem.....
Fakt faktem, trzeba zmian, ale też wkurzyłem się jak wypowiedział się instruktor, że urządzenia w Babach to urządzenia, które mają 50 lat (mianowicie przekaźniki) no i co z tego ? Przekaźniki niby czemu są gorsze od komputerowych ? Porozmawiajcie z automatykami, taka OSA-H niby wynalazek lat 90 tych jest gorsza od E, które powstały faktycznie ponad 50 lat temu, a np. w Krakowie Głównym zostały zabudowane w 1990 roku. Na wielu stacjach o wiele wcześniej i nic nie wykazywało usterek i nie było super wypadków.

Nie wiadomo jak było na prawdę nie byłem tam nie wiem czy mech jechał 120, a semek pokazywał 40. Gdyby ISDR nagle zmienił drogę to by była masakra, szybkie zerwanie plomb i przestawienie rozjazdu .... miał dosłownie chwilę więc nie wiem czy by zdążył... chyba, że pod jadącym taborem.

Tak jak kolego napisałeś, trzeba współpracować. To nie tramwaj, który jedzie na widoczność.....  Tylko zamknięcie maszynisty wg. mnie to też nie było dobre posunięcie...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Styczeń 2012, 23:10:55 »
Jeśli chodzi o wypadek w Babach to trudno uwierzyć, żeby mechanik był samobójcą i dobrowolnie pojechał 120 jak ma semafor na 40. Trudno też uwierzyć, żeby ISDR coś kombinował, bo w jaki sposób i w jakim celu doprowadzałby do takiej różnicy stanu zwrotnicy i semafora (ponadto zostałyby zerwane plomby). Natomiast w nieprawidłowe wskazanie z powodu usterki urządzeń srk jak najbardziej można uwierzyc.

Mylisz się, błąd człowieka jest o wiele bardziej prawdopodobny (nie wiem dlaczego piszesz o celowym działaniu) niż błąd takich urządzeń. Nie bez powodu przekaźniki zabezpieczeniowe mają rozmiar cegły zamiast pudełka zapałek bądź są dodatkowo kontrolowane innymi obwodami, a urządzenia elektroniczne niezależnie przetwarzają dane różnymi kanałami. Usterki naruszające zależności i zagrażające bezpieczeństwu są naprawdę rzadkie - nie mylić z usterkami powodującymi jedynie utrudnienia w ruchu. Nie wiem też skąd wziąłeś informację że powodem wypadku Flirta na Mąkołowcu były źle działające urządzenia. Nie dziwi mnie, że maszynista się w takich przypadkach upiera że sygnał był niewłaściwy (a całe środowisko zawodowe mu wtóruje) - bo kto mu na 100% udowodni że nie, skoro stare urządzenia nie mają żadnych "czarnych skrzynek"? Dopóki nie będziemy mieli powszechnie stosowanej sygnalizacji kabinowej (a nie będziemy mieli długo, może poza paroma głównymi liniami), takie sytuacje będą się powtarzać.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Styczeń 2012, 09:01:59 »
Nawet w Ebilocku "czarna skrzynka" pokazuje tylko stan zajętości odcinków o danej godzinie i położenie rozjazdów i sygnał na Tm i Semkach - ale tylko zezwalający lub stój.

Poza tym, idealne rejestrowanie sygnału by pewno nic nie dało, bo znowu by były "mega komisje" badania i już że ktoś kombinował.

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Styczeń 2012, 10:38:33 »
Dlatego właśnie UTK kombinuje z wprowadzeniem rejestratorów obrazu w pojazdach trakcyjnych.

Co do jazdy "S2" w "bok" to nigdy z czymś takim szczerze się nie spotkałem. Wątpie, żeby takie urządzenia, gdzieś istniały?

Istnieją :) W WOSie jest wzmianka "z torów głównych dodatkowych przy sygnale S2 na semaforach wyjazdowych i drogowskazowych" 40 km/h, "semafor wskazuje sygnał S2 zamiast S10".
« Ostatnia zmiana: 23 Styczeń 2012, 10:41:54 wysłana przez ZiomalCl »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana toru wjazdowego
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Styczeń 2012, 11:00:53 »
Dlatego właśnie UTK kombinuje z wprowadzeniem rejestratorów obrazu w pojazdach trakcyjnych.

Co do jazdy "S2" w "bok" to nigdy z czymś takim szczerze się nie spotkałem. Wątpie, żeby takie urządzenia, gdzieś istniały?

Istnieją :) W WOSie jest wzmianka "z torów głównych dodatkowych przy sygnale S2 na semaforach wyjazdowych i drogowskazowych" 40 km/h, "semafor wskazuje sygnał S2 zamiast S10".

To zrobić lepiej szlakową w obrębie stacji 40 tkę i heya XD wszędzie będzie S2