Forum Główne > Ruch kolejowy

zmiana toru wjazdowego

<< < (4/10) > >>

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 18:14:33 ---No właśnie, "jeżeli sygnał jest adekwatny..." Jak dyżurny ruchu upewnia się, że sygnał na semaforze wjazdowym (drogowskazowym) jest tym właściwym? Czy ma wierne odwzorowanie tego sygnału na posterunku, czy tylko, że wskazuje sygnał zezwalający ale jaki jest na gruncie już nie koniecznie? Weźmy pod uwagę różne urządzenia srk.

--- Koniec cytatu ---

Urządzenia SRK są tak zbudowane, że powinny pokazać to co mają pokazać. Fakt faktem, jakimś cudem może pokazać coś innego. Ale jak wyobrażasz sobie patrzenia na gruncie jaki jest sygnał? Nastawnie są tak usytuowane, że jak coś to widzą wyjazdowe prędzej. W przypadku urządzeń mechanicznych z kształtowymi semkami można to "zobaczyć" albo wywnioskować po położeniu dźwigni - jak się urwie pędnia to też widać....

Poza tym przed oddaniem USRK na danym posterunku robi się próby, sprawdzenia czy wszystko jest ok. Szybciej semafor nie wyświetli sygnału, niż sygnał wskazujący wyższą prędkość niż dopuszczalna.

Też już nie panikujmy, bo spadnie nam cegłówka w drewnianym budynku na głowę xD

stanislaw57:
Miałem na myśli powtarzacze lub w inny sposób odwzorowanie obrazu na semaforze. Zapis par 37 ust.3 pkt 1 mówi o niezatrzymywaniu pociągu pod semaforem wjazdowym, o ile sygnał na nim uprzedza z jaką prędkością należy przejechać. Taka formuła sugeruje, o sprawdzeniu czy sygnał jest właściwy. Oczywiście, że urz. srk zanim oddane zostaną do użytku (umówmy się) są testowane, ale jak to bywa projektuje i sprawdza omylny człowiek i czasem mamy błędy, co może stwierdzić ISDR i/lub maszynista.

jageer:
Jeżeli tarcza jest dobrze podpięta i powtarzacz to nie powinno być problemu. Nie szukajmy dziury w całym :/

Ten zapis nie sugeruje, że mamy na gruncie sprawdzić jaki jest sygnał (ISDR) tylko, jeżeli wpuszczamy np na tor boczny, a nie możemy podać tam sygnału na zmniejszoną prędkość zatrzymujemy.

Mówię: praktyka z teorią się zawsze mija.

MaKu:
Nie kumam stanisław Twojego kierunku działania. Jakiś wywiad o "Babach" przeprowadzasz? Non stop sugerujesz, że wszystko co związane z USRK działa źle i wadliwie. Dopytujesz się i szukasz jakiegoś haczyka? Co tu się w ogóle dzieje? Nie wiem jak inni. Ja odmawiam odpowiedzi na dalsze Twoje pytania ze względu na to, po której strony barykady stoję. Dziękuje za uwagę i upominam kolegów!

jageer:

--- Cytat: MaK_86 w 22 Styczeń 2012, 19:59:27 ---Nie kumam stanisław Twojego kierunku działania. Jakiś wywiad o "Babach" przeprowadzasz? Non stop sugerujesz, że wszystko co związane z USRK działa źle i wadliwie. Dopytujesz się i szukasz jakiegoś haczyka? Co tu się w ogóle dzieje? Nie wiem jak inni. Ja odmawiam odpowiedzi na dalsze Twoje pytania ze względu na to, po której strony barykady stoję. Dziękuje za uwagę i upominam kolegów!

--- Koniec cytatu ---

Dokładnie czuję to samo. Jakiś wywiad? Sypiesz paragrafami porównujesz, że ma być tak, a nie inaczej.

To nie forum dyżurnych ruchu, ale symulatora i nie każdy jest fachowcem pracującym na PLK....

Może jakieś wytłumaczenie? Może to już początki ACTA, którego się wszyscy boją :D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej