Forum Główne > Ruch kolejowy
zmiana toru wjazdowego
jageer:
Ale kolego, jeżeli jazda była "w bok", a semafor wyświetlił S2 no to był prawie "cud"..... no chyba, że mało widziałem.....
Fakt faktem, trzeba zmian, ale też wkurzyłem się jak wypowiedział się instruktor, że urządzenia w Babach to urządzenia, które mają 50 lat (mianowicie przekaźniki) no i co z tego ? Przekaźniki niby czemu są gorsze od komputerowych ? Porozmawiajcie z automatykami, taka OSA-H niby wynalazek lat 90 tych jest gorsza od E, które powstały faktycznie ponad 50 lat temu, a np. w Krakowie Głównym zostały zabudowane w 1990 roku. Na wielu stacjach o wiele wcześniej i nic nie wykazywało usterek i nie było super wypadków.
Nie wiadomo jak było na prawdę nie byłem tam nie wiem czy mech jechał 120, a semek pokazywał 40. Gdyby ISDR nagle zmienił drogę to by była masakra, szybkie zerwanie plomb i przestawienie rozjazdu .... miał dosłownie chwilę więc nie wiem czy by zdążył... chyba, że pod jadącym taborem.
Tak jak kolego napisałeś, trzeba współpracować. To nie tramwaj, który jedzie na widoczność..... Tylko zamknięcie maszynisty wg. mnie to też nie było dobre posunięcie...
Paweł:
--- Cytat: MK w 22 Styczeń 2012, 21:22:48 ---Jeśli chodzi o wypadek w Babach to trudno uwierzyć, żeby mechanik był samobójcą i dobrowolnie pojechał 120 jak ma semafor na 40. Trudno też uwierzyć, żeby ISDR coś kombinował, bo w jaki sposób i w jakim celu doprowadzałby do takiej różnicy stanu zwrotnicy i semafora (ponadto zostałyby zerwane plomby). Natomiast w nieprawidłowe wskazanie z powodu usterki urządzeń srk jak najbardziej można uwierzyc.
--- Koniec cytatu ---
Mylisz się, błąd człowieka jest o wiele bardziej prawdopodobny (nie wiem dlaczego piszesz o celowym działaniu) niż błąd takich urządzeń. Nie bez powodu przekaźniki zabezpieczeniowe mają rozmiar cegły zamiast pudełka zapałek bądź są dodatkowo kontrolowane innymi obwodami, a urządzenia elektroniczne niezależnie przetwarzają dane różnymi kanałami. Usterki naruszające zależności i zagrażające bezpieczeństwu są naprawdę rzadkie - nie mylić z usterkami powodującymi jedynie utrudnienia w ruchu. Nie wiem też skąd wziąłeś informację że powodem wypadku Flirta na Mąkołowcu były źle działające urządzenia. Nie dziwi mnie, że maszynista się w takich przypadkach upiera że sygnał był niewłaściwy (a całe środowisko zawodowe mu wtóruje) - bo kto mu na 100% udowodni że nie, skoro stare urządzenia nie mają żadnych "czarnych skrzynek"? Dopóki nie będziemy mieli powszechnie stosowanej sygnalizacji kabinowej (a nie będziemy mieli długo, może poza paroma głównymi liniami), takie sytuacje będą się powtarzać.
jageer:
Nawet w Ebilocku "czarna skrzynka" pokazuje tylko stan zajętości odcinków o danej godzinie i położenie rozjazdów i sygnał na Tm i Semkach - ale tylko zezwalający lub stój.
Poza tym, idealne rejestrowanie sygnału by pewno nic nie dało, bo znowu by były "mega komisje" badania i już że ktoś kombinował.
ZiomalCl:
Dlatego właśnie UTK kombinuje z wprowadzeniem rejestratorów obrazu w pojazdach trakcyjnych.
--- Cytat: jageer w 22 Styczeń 2012, 15:31:02 ---Co do jazdy "S2" w "bok" to nigdy z czymś takim szczerze się nie spotkałem. Wątpie, żeby takie urządzenia, gdzieś istniały?
--- Koniec cytatu ---
Istnieją :) W WOSie jest wzmianka "z torów głównych dodatkowych przy sygnale S2 na semaforach wyjazdowych i drogowskazowych" 40 km/h, "semafor wskazuje sygnał S2 zamiast S10".
jageer:
--- Cytat: ZiomalCl w 23 Styczeń 2012, 10:38:33 ---Dlatego właśnie UTK kombinuje z wprowadzeniem rejestratorów obrazu w pojazdach trakcyjnych.
--- Cytat: jageer w 22 Styczeń 2012, 15:31:02 ---Co do jazdy "S2" w "bok" to nigdy z czymś takim szczerze się nie spotkałem. Wątpie, żeby takie urządzenia, gdzieś istniały?
--- Koniec cytatu ---
Istnieją :) W WOSie jest wzmianka "z torów głównych dodatkowych przy sygnale S2 na semaforach wyjazdowych i drogowskazowych" 40 km/h, "semafor wskazuje sygnał S2 zamiast S10".
--- Koniec cytatu ---
To zrobić lepiej szlakową w obrębie stacji 40 tkę i heya XD wszędzie będzie S2
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej