Forum Główne > Ruch kolejowy

Strefa odziaływania SSP

(1/2) > >>

Dulson:
Witam, mam takie zapytania, albo kilka zapytań w zależności co mi się urodzi podczas pisania tego tekstu.

Schemat:

stacja A(110.000)          czujnik 119,000         przejazd 120.000          czujnik 121,000          stacja B(120.000)

Przejazd 120,000 to przejazd kat. B z możliwością wyłączenia czujników w torze. Przejazd znajduje się na szlaku 1 torowym, miedzy stacjami A i B. Wszystko tutaj jest przykładowo, by zrozumieć sens pewnych rzeczy. Strefa odziaływania SSP 120,000 to 119,000 do 121,000. W przypadku jazdy pociągu rob do km 119,500(ze stacji A) i z powrotem do stacji A.

Zamykamy tor szlakowym mamy do wypuszczenia pojazd Rob1. Czy jest potrzeba informowania Roba o ograniczeniu do 20 km/h, wielokrotnym baczność przed tym przejazdem? Czy jest konieczne informowanie pracownika wyznaczonego regulaminem technicznym o oznakowaniu tego przejazdu kolejowo drogowego?
Według mnie i tak nie nie.
Tak - bo tak brzmi instrukcja, która mówi o pracy pociągu w strefie odziaływania SSP bez rozróżnienia przypadków, a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.

Co o tym sądzicie?

Paweł Piotr:
Odpowiedzią na pytanie jest paragraf 6, ust. 1 i 2 instrukcji Ir-1 (R-1).
Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.
Powyższe zdanie jest subiektywną oceną i nie może być podstawą ani wykładnią przepisów. Jaką masz gwarancję, że miejsca wyznaczonego rozkazem pociąg roboczy nie przejedzie?
Sam przecież napisałeś:
(...) a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
I o tym właśnie mówi ust. 4 przywołanego paragrafu.

Dulson:
Nie mam gwarancji, (trochę odbiegne od tematu) ale jak wjeżdżam do stacji z jednej strony pociągiem, to za wyjazdowym semaforem od drugiej strony jak mam przejazd to go nie zamykam, a może powinienem go zamknąć, bo jakby sobie maszynista przejechał dalej? No i wiele podobnego typu pytań mogę zadać.

jageer:
Zapoznaj się z tablicą zależności, czy zamknąć ten przejazd ..... i zapisami w RTS....

Dulson:
Nie ma jego zamknięcia w tablicy zależności, pewnie ze względu na prędkość 40 km/h, ale szansa jednak przejechania "przypadkowo" też jest taka sama jak i tego poc roboczego. Jednak tu się nie zamyka, a tam powinno się, to jest totalnie nie zrozumiałe.

Trochę doprecyzuje o co mi chodziło z tym przejazdem, bo tak w sumie bez sensu to wcześniej napisałem:
Semafor wyjazdowy E jest na wysokości ukresu rozjazdu 1 kierującego na tor 1 zas lub 3 zwr. Zaraz za ukresem w kierunku szlaku znajduje się przejazd, płyta zaczyna się około 5 metrów za semaforem. W okolicy wyjazdu jest W9 ograniczający prędkość do 40 km/h z powodu geo. Gdy poc wjeżdża z drugiej strony nie ma w RT konieczności jego zamykania. Jednakże tutaj też może być przypadek ze maszynista sobie przejedzie semafor. No, a nikt "profilaktycznie" go nie zamyka.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej