Forum Główne > Ruch kolejowy

Strefa odziaływania SSP

<< < (2/2)

Paweł Piotr:
Oto przykład tzw. sytuacji zastanej. Rysunek przedstawia fragment małej stacji, na której funkcjonują ręczne usrk, w których sygnalizację kształtową zastąpiono sygnalizacją świetlną (nie naruszając pozostałych usrk, szczególnie ich wewnętrznej struktury). W tym typie urządzeń w większości przypadków nie stosowano zależności pomiędzy urządzeniami do obsługi rogatki (windy rogatkowe), a stosowne uwagi, dotyczące konieczności zamykania przejazdu w określonych przebiegach, realizowanych w stacji, były umieszczanie w RT oraz bardzo często na osobnych tabliczkach typu "Zamknij przejazd", zawieszanych na skrzyniach blokowych, skrzyniach kluczowych lub bezpośrednio przy zamkach kluczy przebiegowych lub sygnałowych. Gdy weszły w życie przepisy wytycznych Ie-4 (WTB-E10), zawarto tam zapis, że urządzenia zainstalowane przed wejściem w życie wytycznych mogą być nadal eksploatowane na warunkach, na których zostały pobudowane (paragraf 1, ust. 3 wytycznych Ie-4 (WTB-E10).
Gdyby jednak na tej stacji miała być dokonana modernizacja usrk z ich zmianą na elektryczne przekaźnikowe lub komputerowe, przebiegi zorganizowane uzależniono by od zamknięcia przejazdu zgodnie z zapisami paragrafu 7, ust. 5, pkt 9a i 9b, wytycznych Ie-4 (WTB-E10).

jageer:
Jeżeli zamawiający (zarządca infrastruktury) zlecił w zadaniu wymianę sygnalizacji i tylko to obejmowało to nie uzależniono przejazdu... Jeżeli zawarto zapisy o dostosowaniu ble ble ... To trzeba by to wykonać, znając życie za kilka miesięcy na stacji X dokona się przebudowy przejazdu i powiązania  ;) jeżeli jednak nie ma powiązania, a droga ochronna jest przez przejazd w RTS powinien być zapis o zamykaniu ....

Magik:
A ja jeszcze dorzucę, że przy każdorazowym wyłączeniu czujników (nawet jeśli rob nie dojeżdża) należy dokonać odpisu w e1758. Wiec jak ten fakt wytłumaczyć ? :D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej