Forum Główne > Urządzenia srk

Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych

(1/2) > >>

MichałŁ:
Skoro już jest temat o blokadzie to tak podłączę się na chama ze swoim pytaniem.
Jak jest realizowane albo czy w ogóle da się zrealizować blokadę liniową przy kluczowych urządzeniach srk na stacji ?

Paweł:
Jeżeli jest sygnalizacja świetlna, to powiązanie z blokadą liniową jest w zasadzie takie same jak w innych typach urządzeń - zależności blokady są kontrolowane w obwodach sygnałowych.

W przypadku sygnalizacji kształtowej można:
a) zastosować typową nastawnicę mechaniczną ze skrzynią zależności, blokami i zawórkami do ich uzależnienia od semaforów, różnica polega tylko na zastosowaniu zamków kluczowych zamiast dźwigni zwrotnicowych,
b) uzależnić semafory kształtowe od blokady elektrycznie, poprzez zastawki elektryczne dźwigni i kontrolę sygnału stykami ramion (rzadkie rozwiązanie).

jageer:
Oczywiście, nawet z blokadą komputerową (cyfrową) w przypadku sygnalizacji świetlnej....
Tak na prawdę sposób połączenia, co już wspomniano jest jak dla urządzeń mechanicznych scentralizowanych...
Tylko oczywiście musi być aparat blokowy. Poza wspomnianymi obwodami sygnałowymi, niektóre elementy blokady dodatkowo w obwodach świateł się kontroluje.

MichałŁ:
Dziękuje za odpowiedź.
Czy istnieje jakaś literatura nt. właśnie takiego łączenia mechanicznych czy kluczowych srk z sygnalizacją świetlną  albo systemami EON ?

jageer:
Wytyczne projektowania.... Ale w przypadku blokad cyfrowych i braku izolacji stosuje się odcinek zasemaforowy oparty o czujniki koła (system liczenia osi).

Ogólnie wszystkie blokady szlakowe budowane obecnie wymagają "izolacji" torów szlakowych. Łatwiej czasem dobudować nowy odcinek na "licznikach" niż korzystać z istniejących EON itp do zwalniania zastawek ...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej