Forum Główne > Ruch kolejowy

Zamykanie przejazdów

(1/5) > >>

stanislaw57:
Dróżnik przejazdowy ma zamknąć przejazd na minimum 2 min. przed czołem najeżdżającego pociągu. Jaka jest ku temu organizacja jego stanowiska w tym zakresie kiedy może on obsługiwać więcej niż jeden przejazd, a ten drugi może być znacząco oddalony? Jak to się ma do jazdy po zmienionym torze szlaku dwutorowego (z prawego na lewy lub odwrotnie), przy czynnych obu torach z blokadą dwu- lub jednokierunkową, a zmieniony tor ma większe prędkości drogowe od wyznaczonego wewnętrznym rjp? Czy pociąg może jechać szybciej niż to wyznaczone jest wrjp? Jeżeli tak, to czy dróżnik zamknie na czas przejazd obsługiwany z odległości?

jageer:
Jakie pytanie :/ Raczej organizacja stanowiska jest taka, żeby dróżnik zdążył. Nawet jeżeli przejazd jest oddalony np 2 linie, pomiędzy nimi to raczej przy swojej "budce" ma pulpit do obu przejazdów.

Co do jechania torem lewym zamiast prawym tu raczej nie ma znaczenia jaka jest blokada. Zapewne dróżnik zna "przyległy" szlak. A dyżurny informuje go o wszelakich zmianach. Pociąg nie może szybciej jechać niż jest podane w rozkładzie i tyle....

stanislaw57:
A ja słyszałem, że pociąg może jechać torem innym niż wyznaczony wrjp prędkością nie przekraczając prędkości drogowej dla tego toru i parametrów pociągu (pojazdów w składzie), ograniczeń w WOS , w rozkazach pisemnych. Poza tym czy dróżnik ma urządzenia sygnalizujące mu zbliżanie się pociągu? Bo słyszałem, że nie, a przejazd może być oddalony nawet o 1000m.

jageer:
Znajdź sytuację, gdzie dróżnik "dyma" do przejazdu kilometr, żeby go zamknąć. No chyba, że chodzi o zdalny....
Po drugie: niektóre strażnice mają system i widzą na którym odcinku SBL jest pociąg/
Po trzecie: też pisałem, że jest prędkość rozkładowa i drogowa. Chyba, że jedzie torem, gdzie na jednym szlakowa jest 100, a na drugim 30.

stanislaw57:
Dzisiaj dróżnik może mieć urządzenia elektryczne do zamykania rogatek (z odległości), nie musi biegać, ma nawet kamery przemysłowe do obserwacji przejazdu ale czy ma urządzenia sygnalizujące zbliżanie się poc. do przejazdu aby mógł zamknąć przejazd na 2 min. przed czołem pociągu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej