Forum Główne > Ruch kolejowy
Zamykanie przejazdów
stanislaw57:
Wszystko się zgadza, ale przepisy nie są dostosowane do realiów. I jak zwykle bywa, dopiero po wypadku polak pójdzie po rozum do głowy.
MaKu:
--- Cytat: stanislaw57 w 23 Styczeń 2012, 20:30:13 ---Wszystko się zgadza, ale przepisy nie są dostosowane do realiów. I jak zwykle bywa, dopiero po wypadku polak pójdzie po rozum do głowy.
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście, że nie są dostosowane do realiów. Biedni kierowcy z zapyziałych blachosmrodach muszą stać pod "szlabanami", bo kolejarska sierść sobie pociąg przepuszcza.
A co tam, że pijany jechał, albo mu się nie chciało zatrzymać pod rogatkami... Co będzie czekał. Wjechał.. zabił rodzinę.
Co Ty pieprzysz człowieku!? Nawet policja podaje, że 97% wypadków na przejazdach jest z winy pojazdów kołowych!
Trolling.
stanislaw57:
Spotkałem się z wypowiedzią, że jest to problem dyżurnego i dróżnika. A ostatnio rozwija się dialog, że niejako jazda po torze lewym nie odbiega od jazdy po torze prawym wyznaczonym jeżeli lewy jest torem szybszym. Przy takiej interpretacji nie ma chyba problemu. Z drugiej strony istniały opinie, że nie jako wyprzedzać można tylko po torze lewym. Jak to jest w praktyce?
igor:
W praktyce możesz "wyprzedzać" po obu torach w zależności od potrzeb i sytuacji ruchowej.
I tak, np - wolniejszym osobowym jedziesz po torze prawym, aby uniknąć przebiegania ludzi na przystankach osobowych między peronami (jeśli nie posiadają nagłośnienia i nie możesz uprzedzić podróżnych o zmianie peronu) - a szybszym pociągiem wyprzedzasz go po lewym.
Ale również - jeśli znajdziesz taki przebieg - wyprawiasz po lewym wolniejszy pociąg towarowy, a szybsze pociągi wyprzedzają go torem prawym (unikasz przewlekania pospiesznych dwa razy "na krzywo" - wjeżdżając na niewłaściwy i wracając na tor prawy - co nierzadko skutecznie "zjada" zaoszczędzony czas :)
Albo gdy na szlaku z SBL masz TZP po torze prawym - i wyprawiony na szlak pociąg jakiejkolwiek prędkości - po lewym z działającą blokadą samoczynną możesz jechać każdym innym pociągiem ze stojących w kolejce - aby rozładować "korek".
Przy samoczynnej dwukierunkowej blokadzie od dyżurnego zależy jak ją wykorzysta.
stanislaw57:
I tak powinno być. Ale oto świeża interpretacja (odpowiedź) Centrali PLK na zapytanie PR:
"W przypadku jazdy po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, nie wolno przekraczać prędkości, która podana jest w kolumnie drugiej rj opracowanego dla danego pociągu i prędkości drogowej obowiązującej w torze po której jedzie pociąg. Najniższa z tych prędkości jest prędkością dopuszczalna dla pociągu."
Nie znam nikogo kto przy obecnych przepisach podziela i stosuje taką interpretację, ale może taka przyszłość (nowe Ir-1) nas czeka.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej