Forum Główne > Ruch kolejowy
Zamykanie przejazdów
jageer:
--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 17:06:43 ---Dzisiaj dróżnik może mieć urządzenia elektryczne do zamykania rogatek (z odległości), nie musi biegać, ma nawet kamery przemysłowe do obserwacji przejazdu ale czy ma urządzenia sygnalizujące zbliżanie się poc. do przejazdu aby mógł zamknąć przejazd na 2 min. przed czołem pociągu.
--- Koniec cytatu ---
Z odległości no to raczej z nastawni się zamyka, coraz mniej dróżników ;) Tak jak pisałem, są takie urządzenia dostępne "na rynku" najczęściej przy SBL dróżnik wie, gdzie jest pociąg. Ale raczej tego 99,9% z nich nie ma. A te 2 minuty to max ;)
Podsumowując: dróżnik raczej zamyka przejazd na "wyczucie"... lata pracy robią swoje ;)
stanislaw57:
Ale czy tak powinno być?
jageer:
--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 17:22:50 ---Ale czy tak powinno być?
--- Koniec cytatu ---
Tak jest od lat i 99% czy ileś wypadku na przejazdach powodują kierowcy. Zresztą jak mówię, zawód dróznika wymiera jest teraz popularny i chyba dość dobry "RASP". A jak wyobrażasz sobie zamknięcie idealnie 2 minuty przed? Musiałby dróżnik znać prędkość pociągu, czy przyspiesza - jeżeli tak to jak szybko, ruch na przejeździe, super mega system by nie zamknął 2 minuty przed bo by jeszcze musiał wziąć pod uwagę ruch na przejeździe.
Często przejazd uzależniony jest od urządzeń sterowania, a najczęściej dróżnik dostanie "cynk" i zamyka, chyba że wytyczne mówią inaczej i ma jakieś opóźnienie.
stanislaw57:
Nie pisałem aby przejazd był zamknięty dokładnie na 2min. przed nadjeżdżającym pojazdem drogowym, a o przynajmniej na 2min przed czołem pociągu (par 83 ust.9) i stąd zapytanie o wypełnienie tego w przypadku jazdy torem "szybszym" o ile taka jazda jest dozwolona przy czynnych obu torach. Jakie jest zadanie ISDR-a i dróżnika w takich przypadkach?
jageer:
Wydaje mi się, że dróżnik zna przybliżone czasy przejazdu, ale pewnie ISDR też w jakiś sposób informuje.
Różnie się zapowiada pociągi - czasem się dzwoni, czasem stosuje "dzwonki".
Wydaje mi się, że w przypadku szlaku, rzadko się zdarza duża różnica prędkości między torami.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej