Forum Główne > Ruch kolejowy

Manewry

(1/1)

tm_bz:
Witam.
Mamy wyjazd ze stacji dwutorowy. Przy obu torach stoją semafory wjazdowe na stację. W stacji brak wskaźników W5. Manewrując się w kierunku toru lewego do którego miejsca możemy dojechać
1. Ukres ostatniego rozjazdu
2. 100 m przed semaforem wjazdowym
Które z powyższych będzie prawidłowe?

jageer:
Instrukcja ir1 się kłania :)

Psycho:

--- Cytat: tm_bz w 26 Marzec 2021, 16:23:05 ---Witam.
Mamy wyjazd ze stacji dwutorowy. Przy obu torach stoją semafory wjazdowe na stację. W stacji brak wskaźników W5. Manewrując się w kierunku toru lewego do którego miejsca możemy dojechać
1. Ukres ostatniego rozjazdu
2. 100 m przed semaforem wjazdowym
Które z powyższych będzie prawidłowe?

--- Koniec cytatu ---

Przy torze lewym wskaźnika nie będzie tylko wtedy, gdy go ktoś ukradnie... Jeśli przy torze prawym również stoi semafor wjazdowy to powinien też stać W5... Jeśli nie ma semafora, a co za tym idzie nie ma W5 lub w wyjątkowych sytuacjach jest semafor ale nie ma W5 to granicą jest styk przediglicowy ostatniego rozjazdu patrząc w kierunku szlaku (w nielicznych przypadkach będzie to styk za krzyżownicą rozjazdu- np. w przypadku "obróconego rozjazdu")...

Paweł Piotr:
Jeśli nie ma semafora, a co za tym idzie nie ma W5
Nie można łączyć obecności (lub nie) semafora wjazdowego z kwestią istnienia wskaźnika W 5. To zupełnie różne zagadnienia. Jeśli nie ma wskaźników W 5, oznacza to, że rts nie przewiduje zorganizowanych jazd manewrowych w kierunku szlaku, a granicę jazdy manewrowej ustalają przepisy.

jageer:
Jak wspomniał przedmówca ... W5 a wjazdowy to 2 różne rzeczy ...
Przykład - st. Ożarów cementownia gdzie w torach głównych zasadniczych nie ma manewrów .... Nie ma również W5 a wjazdowe są po obu torach. Manewry można prowadzić niezorganizowane...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej