Forum Główne > Ruch kolejowy

Tor lewy i cofanie

<< < (5/8) > >>

tm_bz:

--- Cytat: jageer w 28 Kwiecień 2021, 12:46:12 ---
--- Cytat: tm_bz w 27 Kwiecień 2021, 21:19:58 ---Utrzymanie urządzeń jakie jest takie jest i nie mówcie że taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Tak samo nie ma prawa podać się semafor przy zapalonej PWL a życie pokazuje inaczej...

--- Koniec cytatu ---

Poważnie? Ja się tylko spotkałem, że można było podać na czołowe ;) Przy przebudowie. Utrzymanie to raz, a dwa sprawdzenie projektu i odbiór urządzeń....
Wystarczy, że ktoś założy "mostek" na próbę itp i nie zdejmie i potem można podawać co popadnie.

--- Koniec cytatu ---
.
Dlatego nie lubię gdy ktoś odnośnie kolei mówi " NIE MOŻLIWE"  to jedynie że nie wie jak jest na gruncie i nie tylko przy przebudowie...

Psycho:

--- Cytat: tm_bz w 27 Kwiecień 2021, 21:19:58 ---Macie dokładnie opisaną sytuację a wyjeżdżacie ze słońcem. Wychodzi na to że nie macie pojęcia jak wybrnąć z tej sytuacji- to nie gadajcie o słońcu i czym jeszcze chcecie.

--- Koniec cytatu ---

Treść pytania była sformułowana jako hipotetyczna i tak została potraktowana (każdy zrozumiał jak chciał). W dotychczasowych wpisach zaproponowano postępowania dla kilku przypadków, włącznie z tak nietypowym jaki opisałeś - uważnie czytającej osobie by to wystarczyło... Nie uważam żebym miał z czegoś wybrnąć, na posterunku zrobiłbym co trzeba... Tłumaczenie ze słońcem też nie do końca było takie złe (maszynista nie zauważył złego sygnału na wyjazd?). Skoro pociąg minął semafor to jak i gdzie chcesz dalej pojechać...? Dostałeś "S" i pojechałeś to twoja decyzja (trochę dyskusyjna)... Rozwiązania bez większych czy mniejszych konsekwencji nie znajdziesz.

Paweł Piotr:
Do tm_bz
Twój pierwszy post:
semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
Twoja odpowiedź późniejsza:
Napisałem wyraźnie że semafor był podany( nie wygasł) tylko że nie ma wyświetlonego W24- nie że nigdy go tam nie było, nie że słaba żarówka i słońce świeci
Twoja odpowiedź późniejsza:
Macie dokładnie opisaną sytuację
Nie, przyjacielu. To, co napisałeś, to bełkot. Podziękuj tym, co z tego Twojego bełkotu usiłowali uczynić problem do rozwiązania, przywołując odpowiednie zapisy w instrukcjach i omawiając różne warianty hipotetycznych sytuacji.
I na koniec dodam jeszcze coś, co się zgadza z Twoją relacją i kompromituje Ciebie, jako maszynistę, jak rozumiem.
Zdarzają się sytuacje na szlakach, gdy jeden z torów szlakowych zostaje czasowo wyłączony z ruchu, i pozostały czynny tor szlakowy traci status toru prawego czy lewego (zależy od strony najazdu na ten tor), natomiast staje się szlakiem jednotorowym o ruchu dwukierunkowym. Wówczas nie stosuje się wskaźników W 24 (wyłącza się je elektrycznie lub zasłania przesłoną) lub po prostu ich fizycznie nie ma. Ruch jest prowadzony tak, jak na szlaku jednotorowym dwukierunkowym. O fakcie zmiany organizacji ruchu na określonym szlaku maszyniści są powiadamiani przez 14 dni odpowiednim rozkazem pisemnym (O lub S). Znam przypadek, że maszynista zapytał o wskaźnik W 24 przy wyjeździe na tor lewy (dyż. ruchu informuje, na który tor szlakowy wychodzący ze stacji jest ustawiony przebieg). Na pytanie, czy otrzymał powiadomienie o zmianie organizacji ruchu, oświadczył z rozbrajającą szczerością, że nie doczytał... i to by się zgadzało z Twoją relacją - semafor podany na wolną drogę, brak wskaźnika W 24, informacja dyżurnego ruchu, że wyjazd jest na lewy tor, wychodzący ze stacji...
Twój pierwszy post był daleki nie tylko od precyzji opisu sytuacji, ale także daleki od poprawności stylistycznej języka polskiego, pozwalającej na jednoznaczne zrozumienie stawianego pytania.

pbzylek:

--- Cytat: Paweł Piotr w 24 Kwiecień 2021, 22:50:12 ---To jest sytuacja nierealna. Jeżeli na semaforze wyjazdowym został podany sygnał zezwalający na wyjazd na tor lewy, to znaczy, że taki przebieg jest zorganizowany i przewidziany w tablicy zależności, a warunkiem koniecznym wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym na wyjazd na tor lewy jest równoczesne wyświetlenie wskaźnika W 24. Jeśli np. na wskaźniku W 24 spali się żarówka, to semafora nie da się wyświetlić na sygnał zezwalający.

--- Koniec cytatu ---

A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.

https://we.tl/t-1sGfsMvF9U

jageer:
Może projektant zapomniał, że dali wskaźnik W24 LED-owy, a nie żarowy ;) i poszedł semafor...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej