Forum Główne > Ruch kolejowy

Rozkazy pisemne.

(1/4) > >>

Paris:
Cześć. Jestem nowy na forum. Mam problem ze zrozumieniem jednego przypadku rozkazu S.  10) zezwolenie na dalszą jazdę zatrzymanego pociągu, gdy czoło po￾ciągu minęło obsługiwany semafor tak, że koniec pociągu minął
sygnałowe miejsce końca pociągu, lecz nie minął przebiegowego
miejsca końca pociągu, lub gdy pociąg przejechał i zatrzymał się
za semaforem wskazującym sygnał „Stój” (zał. 4a),"
Rozumiem drugą część tego punktu, prosiłbym o mniej więcej, podanie praktycznego przypadku, zastosowania pierwszej części.
Z góry dziękuję

Paweł Piotr:
Od momentu minięcia semafora wjazdowego do stacji do momentu rozwiązania przebiegu wyjazdowego ze stacji maszynista pociągu podlega dyspozycji dyżurnego ruchu we wszystkich kwestiach dotyczących ruchu. W sytuacjach normalnych wystarczą do tego sygnalizatory przytorowe i ich wskazania, w przypadkach awaryjnych (abstrahując od przyczyn) kwestie ruchu, jeśli nie da się ich zrealizować przy pomocy sygnalizatorów i ich wskazań, są regulowane rozkazami pisemnymi. Paragraf 58, ust. 4, pkt 10) instrukcji Ir-1 (R-1) opisuje sytuację zatrzymania pociągu bez rozwiązania drogi przebiegu. Jakikolwiek dalszy ruch zatrzymanego pociągu może odbyć się pod ścisłą kontrolą dyżurnego ruchu i na jego polecenie, które w takim przypadku będzie podawane rozkazem pisemnym S.

jageer:

--- Cytuj ---zezwolenie na dalszą jazdę zatrzymanego pociągu, gdy czoło po￾ciągu minęło obsługiwany semafor tak, że koniec pociągu minął
sygnałowe miejsce końca pociągu, lecz nie minął przebiegowego
miejsca końca pociągu
--- Koniec cytatu ---

Pociąg wjechał w stacje, zobaczyliśmy koniec i zwolniliśmy blokadę (zwrocilismy końcowy np). Wystarczy, że ostatni wagon stoi na ostatnim rozjeździe drogi przebiegu po torach, gdzie nie ma przebiegów bez zatrzymania, bo np nie było innego długiego toru do jego przyjścia itp ...Nie podamy wyjazdu, dopóki będzie utwierdzony przebieg wjazdowy .. po prostu urządzenia nas nie puszczą

Paris:
Czyli dobrze rozumiem, że taką sytuacją może być jak np. w Testowe zatrzymam pociąg pod nastawnia, bo np. rozkaz wyniesie się lub pociąg zatrzyma się z innego powodu za semaforem na rozjazdach, ale innym niż wygaśnięcie semafora, to maszynista ma prawo żądać rozkazu z tego właśnie tytułu na dalszą jazdę?

jageer:
Z gruntu doświadczenie np. "mechaniku wyjazd świeci, ostrzeżenia pod nastawnia" i albo pociąg jedzie wolno i nastawniczy wychodzi z ostrzeżeniami, albo maszynista się przy nim zatrzymuje będąc już za wyjazdowym ale na rozjazdach, jednak rozkazu się nie dyktuje już dodatkowo.... Wyjeżdżał na wolna i ja "dalej ma".
Inna sytuacja, gdy maszyna stoi za semaforem i maszynista nie widzi z kabiny wskazań, mimo podania semafora należy podyktować rozkaz, czasami też maszynista wyjdzie z kabiny zobaczyć fizycznie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej