Forum Główne > Ruch kolejowy

Rozkazy pisemne.

<< < (3/4) > >>

Psycho:

--- Cytat: Paris w 02 Maj 2021, 11:47:05 ---W takim razie zawsze gdy zatrzyma się na rozjazdach, za semaforem powinniśmy dać S na dalsze kontynuowanie wyjazdu.

I typu "wyjazd był i dalej ma" to naginanie przepisów gdy robimy to że nic nie dajemy na dalszą jazdę...

--- Koniec cytatu ---

O naginaniu nie ma tu mowy - wszystko zależy od sytuacji, czasu trwania przeszkody, decyzji dyżurnego i maszynisty... Uważam, że jeśli droga pozostaje utwierdzona to na kontynuowanie jazdy, po chwilowym zatrzymaniu technicznym nikt nie będzie przekazywał rozkazu. W mojej opinii jeśli pojawią się wątpliwości co do drogi, zostanie ona rozwiązana itp. to warto jest dodatkowo potwierdzić możliwość kontynuowania... Dlatego w przykładach napisałem, że w takich "codziennych" sytuacjach często maszynista uzgadnia z dyżurnym ustnie możliwość kontynuowania jazdy... Dla mnie, przy odpowiedzialnym podejściu - "wyjazd był i dalej ma" nie jest problemem.

jageer:
Miałem też przypadek (urządzenia mechaniczne), gdzie maszynista minął wyjazd, zawiesiła mu się lokomotywa i musiał dokonać "resetu" bo nie działała jazda .... Stal na rozjazdach, semafor był dalej na wolną (brak izolacji rozjazdów).... Jaki jest sens wydawać rozkazy nam ruszył po 2-3 minutach?

IZKR IZ:
Nie przesadzajmy z tym pisaniem rozkazów. Mamy stacje gdzie, perony znajdują się za semaforem wyjazdowym, a przed/za/ w rozjazdach. Nikt nawet nie myśli o pisaniu rozkazu na dalszą jazdę. Chwila moment pojedzie, nie drążymy, dwa nie masz prawa ruszać drogi pod pociągiem i upewnieniu się że pociąg stoi i się nie ruszy. Ten zapis jest podobny odnośnie zatrzymania zbiegającego składu za pomocą PODKŁADÓW - sytuacja absurdalna i bez możliwości wykonania.

Paweł Piotr:

--- Cytat: IZKR IZ w 02 Maj 2021, 17:11:15 ---Nie przesadzajmy z tym pisaniem rozkazów. Mamy stacje gdzie, perony znajdują się za semaforem wyjazdowym, a przed/za/ w rozjazdach. Nikt nawet nie myśli o pisaniu rozkazu na dalszą jazdę. Chwila moment pojedzie, nie drążymy, dwa nie masz prawa ruszać drogi pod pociągiem i upewnieniu się że pociąg stoi i się nie ruszy. Ten zapis jest podobny odnośnie zatrzymania zbiegającego składu za pomocą PODKŁADÓW - sytuacja absurdalna i bez możliwości wykonania.

--- Koniec cytatu ---
Gdybyś znał (ale nie znasz...), a choćbyś przeczytał na potrzeby tego wątku (nie przeczytałeś...) paragraf 58, ust.1 i 2 instrukcji Ir-1 (R-1), to nie pisałbyś takich kocopołów.

IZKR IZ:
Jest w nich wskazane do czego służą rozkazy, kiedy nie są wymagane. Odpowiedz na swój skrót myślowy, wskazując tylko paragrafy, nie wyjaśniasz  wątpliwości. Powiedz własnymi słowami co rozumiesz przez te zapisy.  Wskazałem jak ja to widzę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej