Forum Główne > Ruch kolejowy

Rozkazy pisemne.

<< < (2/4) > >>

Paweł Piotr:

--- Cytat: Paris w 01 Maj 2021, 17:31:54 ---Czyli dobrze rozumiem, że taką sytuacją może być jak np. w Testowe zatrzymam pociąg pod nastawnia, bo np. rozkaz wyniesie się lub pociąg zatrzyma się z innego powodu za semaforem na rozjazdach, ale innym niż wygaśnięcie semafora, to maszynista ma prawo żądać rozkazu z tego właśnie tytułu na dalszą jazdę?

--- Koniec cytatu ---
NIEDOBRZE ROZUMIESZ. Proszę przeczytać dokładnie paragraf 58, ust.1, pkt 1) i 2) instrukcji Ir-1 (R-1). Czy w przytoczonych przepisach jest mowa o "wygaśnięciu semafora"?
W swojej odpowiedzi poprzedniej napisałem wyraźnie: w przypadkach awaryjnych (abstrahując od przyczyn)

Psycho:

--- Cytat: Paris w 01 Maj 2021, 08:25:58 ---prosiłbym o mniej więcej, podanie praktycznego przypadku, zastosowania pierwszej części.

--- Koniec cytatu ---

Przekazanie rozkazu pisemnego, gdy czoło pociągu minęło obsługiwany semafor tak, że koniec pociągu minął sygnałowe miejsce końca pociągu, lecz nie minął przebiegowego miejsca końca pociągu powinno mieć miejsce gdy np.:
1) w czasie wyjazdu, po minięciu sygnału zezwalającego na semaforze przez czoło pociągu nastąpi zerwanie hamulca bezpieczeństwa przez co pociąg zostanie zatrzymany "na rozjazdach" (przed miejscem przebiegowym);
2) w czasie wyjazdu, po minięciu sygnału zezwalającego na semaforze przez czoło pociągu maszynista zauważy przeszkodę w postaci zwierzyny, ludzi na torach, samochodu na przejeździe - przez co pociąg zostanie zatrzymany "na rozjazdach";
3) w czasie wyjazdu, po minięciu sygnału zezwalającego na semaforze przez czoło pociągu dyżurny, nastawniczy, zwrotniczy lub inna osoba będzie podawała sygnał "stój" - przez co pociąg zostanie zatrzymany "na rozjazdach"(przed miejscem przebiegowym);
W praktyce zauważam, że w sytuacjach opisanych w pkt.1),2), gdzie do zatrzymania doszło z powodu dobrze znanego maszyniście dalsze kontynuowanie jazdy odbywa się na porozumienie radiotelefoniczne z dyżurnym. W pkt.3) "raczej" wydaje się rozkaz na dalsze kontynuowanie...

Moim zdaniem §58 ust.4 pkt.10) powinien obejmować też przypadki, w których doszło do zatrzymania pociągu tak, że czoło pociągu minęło obsługiwany semafor lecz koniec pociągu nie minął sygnałowego miejsca końca pociągu i nie minął przebiegowego miejsca końca pociągu...

Paris:
W takim razie zawsze gdy zatrzyma się na rozjazdach, za semaforem powinniśmy dać S na dalsze kontynuowanie wyjazdu. Tylko teraz wychodzi na to że sytuacja przytoczona
--- Cytat: jageer w 01 Maj 2021, 19:29:57 ---Z gruntu doświadczenie np. "mechaniku wyjazd świeci, ostrzeżenia pod nastawnia" i albo pociąg jedzie wolno i nastawniczy wychodzi z ostrzeżeniami, albo maszynista się przy nim zatrzymuje będąc już za wyjazdowym ale na rozjazdach, jednak rozkazu się nie dyktuje już dodatkowo.... Wyjeżdżał na wolna i ja "dalej ma".
Inna sytuacja, gdy maszyna stoi za semaforem i maszynista nie widzi z kabiny wskazań, mimo podania semafora należy podyktować rozkaz, czasami też maszynista wyjdzie z kabiny zobaczyć fizycznie.

--- Koniec cytatu ---

I typu "wyjazd był i dalej ma" to naginanie przepisów gdy robimy to że nic nie dajemy na dalszą jazdę...

jageer:
A co w przypadku, gdy maszynista rusza i staje pod nastawnia dać dyżurnemu np. R7? Bo mu się nie chce iść "spod semafora"? Tylko staje na rozjazdach vis a vis nastawni? Po czym wsiada i dalej jedzie..

Paris:

--- Cytat: jageer w 02 Maj 2021, 12:56:37 ---A co w przypadku, gdy maszynista rusza i staje pod nastawnia dać dyżurnemu np. R7? Bo mu się nie chce iść "spod semafora"? Tylko staje na rozjazdach vis a vis nastawni? Po czym wsiada i dalej jedzie..

--- Koniec cytatu ---
Wychodzi na to że musimy mu dać S na dalszy wyjazd

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej