Autor Wątek: Nie mogę podać semafora.  (Przeczytany 3388 razy)

Offline KtoTam39

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Lewniowa
Nie mogę podać semafora.
« dnia: 03 Maja 2021, 22:11:25 »
Witam,

Od jakiegoś czasu gram w ISDR. Bardzo spodobała mi się stacja Osielec, ale mam na niej jeden poważny problem. Kiedy z dwóch szlaków mają do mnie przyjechać pociągi i szlaki są już zblokowane, a przejazdy zamknięte (sygnały włączone), nie mogę zmienić zwrotnicy ani podać sem. A (wj. z Makowa) na bok, a tym bardziej zmienić zwrotnicy w kier. zwrotnym. Wie ktoś jak temu zaradzić?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 388
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Nie mogę podać semafora.
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Maja 2021, 08:57:32 »
Prawdopodobnie podałeś sygnał zezwalający na wjazd od strony Jordanowa na semaforze wjazdowym N na tor 1, czego nie napisałeś. W takim przypadku nie ma możliwości zmiany położenia zwrotnic 1, 2 i 4/Wk1, ponieważ wchodzą one w drogę ochronną dla ustawionego i utwierdzonego przebiegu od semafora N na tor 1 i muszą znajdować się w położeniu "+". Tablica zależności nie przewiduje równoczesnych wjazdów z Jordanowa i Makowa (z powodu odmiennego położenia zwrotnic w drogach ochronnych).
Paweł Piotr

Offline KtoTam39

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Lewniowa
Odp: Nie mogę podać semafora.
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Maja 2021, 11:25:00 »
Ciekawa sprawa, żeby podać sem. A na tor 2 trzeba przełożyć również zwrotnicę 14. Niby ok, ale w takim czy da się podać pociągowi z Jordanowa sem.N na tor 1?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 388
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Nie mogę podać semafora.
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maja 2021, 11:55:05 »
Ciekawa sprawa, żeby podać sem. A na tor 2 trzeba przełożyć również zwrotnicę 14. Niby ok, ale w takim czy da się podać pociągowi z Jordanowa sem.N na tor 1?
To nie jest "ciekawa" sprawa, to jest normalna sprawa w sytuacji, gry rozjazdy znajdują się w drodze ochronnej za semaforem, pod który jest organizowany przebieg pociągowy (semafor ten jest końcem przebiegu). Droga ochronna w danym przebiegu musi być wolna (nie może po niej odbywać się żaden inny przebieg), a jeśli w drodze ochronnej znajdują się zwrotnice, to winny one być w tym przebiegu zamknięte (utwierdzone) w określonym położeniu. Ponadto dla każdego przebiegu muszą być wykluczone przebiegi sprzeczne - odpowiednia informacja - paragraf 43 instrukcji Ie-4 (WTB-E10).
Jak wcześniej napisałem, w stacji Osielec jednoczesne wjazdy z Jordanowa i Makowa są przebiegami sprzecznymi i nie mogą się równocześnie odbywać. Wykluczenie tych sprzecznych przebiegów wynika z odmiennego ustawienia zwrotnic w drodze ochronnej dla przebiegu wjazdowego i faktu, że zwrotnice za semaforem wyjazdowym, pod który odbywa się wjazd, leżą w drodze ochronnej dla tego przebiegu wjazdowego.
Jest tylko jeden przypadek, że można podać równocześnie wjazd z Makowa na tor 2 i z Jordanowa na tor 3.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2021, 14:31:59 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline KtoTam39

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Lewniowa
Odp: Nie mogę podać semafora.
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maja 2021, 16:28:51 »
Ok, dzięki wielkie za wytłumaczenie sytuacji.