Forum Główne > Osielec

Nie mogę podać semafora.

(1/1)

KtoTam39:
Witam,

Od jakiegoś czasu gram w ISDR. Bardzo spodobała mi się stacja Osielec, ale mam na niej jeden poważny problem. Kiedy z dwóch szlaków mają do mnie przyjechać pociągi i szlaki są już zblokowane, a przejazdy zamknięte (sygnały włączone), nie mogę zmienić zwrotnicy ani podać sem. A (wj. z Makowa) na bok, a tym bardziej zmienić zwrotnicy w kier. zwrotnym. Wie ktoś jak temu zaradzić?

Paweł Piotr:
Prawdopodobnie podałeś sygnał zezwalający na wjazd od strony Jordanowa na semaforze wjazdowym N na tor 1, czego nie napisałeś. W takim przypadku nie ma możliwości zmiany położenia zwrotnic 1, 2 i 4/Wk1, ponieważ wchodzą one w drogę ochronną dla ustawionego i utwierdzonego przebiegu od semafora N na tor 1 i muszą znajdować się w położeniu "+". Tablica zależności nie przewiduje równoczesnych wjazdów z Jordanowa i Makowa (z powodu odmiennego położenia zwrotnic w drogach ochronnych).

KtoTam39:
Ciekawa sprawa, żeby podać sem. A na tor 2 trzeba przełożyć również zwrotnicę 14. Niby ok, ale w takim czy da się podać pociągowi z Jordanowa sem.N na tor 1?

Paweł Piotr:

--- Cytat: KtoTam39 w 04 Maj 2021, 11:25:00 ---Ciekawa sprawa, żeby podać sem. A na tor 2 trzeba przełożyć również zwrotnicę 14. Niby ok, ale w takim czy da się podać pociągowi z Jordanowa sem.N na tor 1?

--- Koniec cytatu ---
To nie jest "ciekawa" sprawa, to jest normalna sprawa w sytuacji, gry rozjazdy znajdują się w drodze ochronnej za semaforem, pod który jest organizowany przebieg pociągowy (semafor ten jest końcem przebiegu). Droga ochronna w danym przebiegu musi być wolna (nie może po niej odbywać się żaden inny przebieg), a jeśli w drodze ochronnej znajdują się zwrotnice, to winny one być w tym przebiegu zamknięte (utwierdzone) w określonym położeniu. Ponadto dla każdego przebiegu muszą być wykluczone przebiegi sprzeczne - odpowiednia informacja - paragraf 43 instrukcji Ie-4 (WTB-E10).
Jak wcześniej napisałem, w stacji Osielec jednoczesne wjazdy z Jordanowa i Makowa są przebiegami sprzecznymi i nie mogą się równocześnie odbywać. Wykluczenie tych sprzecznych przebiegów wynika z odmiennego ustawienia zwrotnic w drodze ochronnej dla przebiegu wjazdowego i faktu, że zwrotnice za semaforem wyjazdowym, pod który odbywa się wjazd, leżą w drodze ochronnej dla tego przebiegu wjazdowego.
Jest tylko jeden przypadek, że można podać równocześnie wjazd z Makowa na tor 2 i z Jordanowa na tor 3.

KtoTam39:
Ok, dzięki wielkie za wytłumaczenie sytuacji.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej