Forum Główne > Ruch kolejowy
Wygaszenie semafora i wyjazd następnym pociągiem.
booster225:
Witam, mam pytanie czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu, oraz następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów czy traktujemy to tak samo jak w przypadku zaniku napięcia i wyjeżdżamy na sygnał zastępczy bez wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów?
michAL_en57:
Zależy od typu blokady liniowej.
Przy blokadzie samoczynnej utwierdzamy ponownie przebieg po upewnieniu się o braku przeszkód do kontynuowania jazdy.
Przy blokadzie półsamoczynnej będziemy musieli podać sygnał zastępczy, ponieważ szczelina Pwl nie pozwoli na ponowne utwierdzenie przebiegu.
Kuba759:
I
"czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu"
Warto doprecyzować tą część pytania, np. o informację, o której nastawni jest mowa.
II
"następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów"
Traktujemy to jak mówi instrukcja Ir-1 §28 ust. 9 (pbl)
booster225:
--- Cytat: Kuba759 w 12 Maj 2021, 13:44:03 ---I
"czy w przypadku wygaszenia semafora i zerwania plomby z bloku przebiegowo-utwierdzajacego w celu rozwiązania drogi przebiegu trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu"
Warto doprecyzować tą część pytania, np. o informację, o której nastawni jest mowa.
II
"następnym pociągiem trzeba wyjechać na sygnał zastępczy, i czy wprowadzamy wtedy telefoniczne zapowiadanie pociągów"
Traktujemy to jak mówi instrukcja Ir-1 §28 ust. 9 (pbl)
--- Koniec cytatu ---
Chodzi o zerwana plombe na nastawni wykonawczej.
Kuba759:
Tu na ratunek przychodzi instrukcja Ie-8 §24 ust. 4:
"Jeżeli uszkodzenie albo przeszkoda w działaniu blokady stacyjnej powstała na nastawni wykonawczej, wymaga się wprowadzenia telefonicznego polecania i zgłaszania przygotowania dróg przebiegów [...]"
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej