Forum Główne > Ruch kolejowy

wyznaczanie prędkości pociągu

(1/2) > >>

stanislaw57:
Dlaczego przewoźnik ma wyznaczyć nową prędkość pociągu w przypadku braku masy hamującej w stosunku do wymaganej a zmiana w składzie nie wchodzi w rachubę? Kto i jak to zrobić, dla jazdy po różnych liniach i zakładach PLK, tzn. pozostało do przejechania jeszcze  pół Polski?

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 14:44:39 ---Dlaczego przewoźnik ma wyznaczyć nową prędkość pociągu w przypadku braku masy hamującej w stosunku do wymaganej a zmiana w składzie nie wchodzi w rachubę? Kto i jak to zrobić, dla jazdy po różnych liniach i zakładach PLK, tzn. pozostało do przejechania jeszcze  pół Polski?

--- Koniec cytatu ---

Proponuję zadzwonić do PLK... Tutaj nikt z nas takich przepisów nie ustala....

stanislaw57:
Dyżurny ruchu powinien chyba nie tylko znać przepisy ale je rozumieć w sensie ich znaczenia organizacyjnego i nie tylko. Jeżeli pracownik przewoźnika ustali taką prędkość (nie wnikam jak), to czy dyżurny ruchu wystawi rozkaz pisemny potwierdzając tym samym poprawność tego wskazania?

jageer:
Jeżeli się "rozwiązuje skład" lub został "złożony" np. górka rozrządowa to wyjeżdżając dyżurny/dyspozytor pyta o masę, długość i serię lokomotywy z tego co pamiętam (na pewno masa i długość tak było w przypadków pociągów, które "kończyły bieg" na grupie przyjazdowej)

A zresztą, jak w "grę" ma wejść zmiana składu? Co przewoźnik specjalnie doda 1 wagon albo go doładuje lub zmieni serię lokomotywy?

stanislaw57:
Miałem na myśli pociąg pasażerski na stacji pośredniej i przypadek wyłączenia hamulca w jednym czy w paru wagonach (awaria) a pociąg musi jechać dalej w niezmienionym składzie lecz ze zmniejszona masa hamującą poniżej wymaganej. Pozostało jeszcze przejechać pół Polski po różnych liniach kolejowych.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej