Unieważnienie sygnału na semaforze (tarcza D1), czyli semafor jest w użytku, ale z powodu np. usterki sygnał na nim jest nieważny (nie można nastawić sygnału stój)
Unieważnienie semafora/sygnalizatora (wskaźnik W31) - sygnalizator, nazwijmy to, "nie bierze udziału w ruchu pociągów" (nieczynny, nie oddany do użytku, sygnały na nim nie są ważne - Ie-1), np. semafor wjazdowy, nie oddany jeszcze do użytku, zabudowany za czynnym semaforem jest osygnalizowany W31 - jest unieważniony (semafor), co jednocześnie wiąże się z unieważnieniem sygnałów na nim (chociaż najczęściej są wtedy "ciemne")
Podsumowując:
Semafor unieważniony - nie zwracamy na niego uwagi w ogóle;
Sygnał na semaforze unieważniony - zwracamy uwagę na semafor, sygnał nieważny (traktujemy jako "stój")