Forum Główne > Ruch kolejowy

Zezwolenie na wyjazd.

<< < (2/2)

Kuba759:
Unieważnienie sygnału na semaforze (tarcza D1), czyli semafor jest w użytku, ale z powodu np. usterki sygnał na nim jest nieważny (nie można nastawić sygnału stój)

Unieważnienie semafora/sygnalizatora (wskaźnik W31) - sygnalizator, nazwijmy to, "nie bierze udziału w ruchu pociągów" (nieczynny, nie oddany do użytku, sygnały na nim nie są ważne - Ie-1), np. semafor wjazdowy, nie oddany jeszcze do użytku, zabudowany za czynnym semaforem jest osygnalizowany W31 - jest unieważniony (semafor), co jednocześnie wiąże się z unieważnieniem sygnałów na nim (chociaż najczęściej są wtedy "ciemne")

Podsumowując:

Semafor unieważniony - nie zwracamy na niego uwagi w ogóle;
Sygnał na semaforze unieważniony - zwracamy uwagę na semafor, sygnał nieważny (traktujemy jako "stój")

IZKR IZ:
No tu zdecydowanie zgodzę się. Jeśli D1 jest to semafor sam w sobie jest ważny oprócz sygnału na nim, a tarcza D1 wskazuje sygnał Stój w odniesieniu do semafora.
Wskaźnik W 31 "Wskaźnik kasowania" nie jest sygnałem Stój i taki sygnalizator traktujemy jakby go nie było, nie istnieje. I różnica zdecydowanie diametralna! Obok semafora z W31 przejazd jak gdyby nigdy nic, a przy semaforze z D1 tylko i wyłącznie z rozkazem. Czepiacie się słów unieważnia, kasuje ale to są kwestie poważne.

jageer:
Ja się nie czepiam :) Po prostu nigdy się, aż tak nad tym nie zastanawiałem, ale już widzę różnicę ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej