Forum Główne > Ruch kolejowy
odstępy między semaforami
stanislaw57:
Dlaczego w przypadkach braku wymaganej odległości miedzy sygnalizatorami (semafory, tarcze ostrzegawcze semaforowe) stosuje się wskaźniki W19 i W20 a nie odpowiednie wskazania na tych sygnalizatorach dla zachowania odpowiedniej prędkości w stosunku do obrazu i realnej drogi do następnego sygnalizatora? Przecież sygnalizacja jest sygnalizacją prędkościową. Do tego wskaźniki W19 i W20 obecnie stosuje się jako odblaskowe. Maszynista może, dla zachowania wymogów znajomości obsługiwanych odcinków linii kolejowych, jechać danym odcinkiem raz na 6 m-cy (zaszły w między czasie zmiany) i przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych będzie miał chyba dużą trudność dostosować prędkość do wskazań następnego semafora przy skróconym odstępie o nie znaną mu odległość. Jednocześnie jest tendencja do podnoszenia prędkości, obecnie max 160km/h, a ma być więcej. Jako pasażer jestem zaniepokojony o siebie, moich bliskich i ogólnie.
jageer:
Raczej wskaźniki mówiące o krótszej drodze hamowania są podświetlane tak jak np W24.
Przy podnoszeniu prędkości do 160 to już jest nieco inaczej niż Vmax 120 8) Wskaźniki te, nie bardzo mogą być odblaskowe :| To tak samo, jakby W24 był odblaskowy, nie przy każdym przebiegu działają.
Co do skróconej odległości, to najczęściej jest wymagana kolejność nastawiania np. Kraków-Bieżanów podg Gaj. Nie wyjedziesz z KBN na prosto (nie wiem jak z boku), nawet na pomarańczowe, czy 2 pomarańcze (wtedy by wyhamował), dopóki podg Gaj nie poda wjazdu, wtedy bieżanów może podać wyjazd.
stanislaw57:
Niestety Ie-1 (E-1) zezwala na odblaski dla W19 i W20 co jest stosowane na nowo budowanych czy przebudowywanych liniach kolejowych. w ten sposób mamy dwa rozwiązania i te stare podświetlane i nowe odblaskowe. Np. w przypadku zmiany toru szlakowego z wyjazdem na tor lewy na głowicy wyjazdowej (b. rzadko) na st. Okmiany (linia 282 (E-30)) przelot po torze 1 jest sygnalizowany przez S2 na semaforze wjazdowym z wskaźnikiem W19 następnie sygnałem S4 z W20 na semaforze drogowskazowym (wskaźniki odblaskowe) dalej semafor wyjazdowy wskazuje S10 z W24 dla wyjazdu na tor lewy. Prędkość rozkładowa przez stację wskazana w wrjp 160km/h. Odległość między semaforami drogowskazowym i wyjazdowym skrócona do ok. 400-500m. Dyżurny nie informuje o zmianach. Przezorni maszyniści zwalniają co może skutkować wcj. Może gdzie indziej są podobne przypadki ale z innymi rozwiązaniami (sygnalizacją)?
uetam:
Ta sytuacja z Okmian jest znana i jest to blad projektowy ktory ma byc poprawiony. Najbezpieczniejsze wyjscie to wskaznki W19/W20 + ograniczenie predkosci przez semafory ale niestety nie wszedzie sie to stosuje.
stanislaw57:
Pocieszająca informacja. Ja słyszałem odpowiedź o poprawności rozwiązań i braku zamiaru czegokolwiek zmieniać w sferze urządzeń i organizacji pracy dyżurnych ruchu
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej