Forum Główne > Ruch kolejowy
zmiana kierunku jazdy
stanislaw57:
Jak brzmi żądanie i danie pozwolenia zmiany kierunku jazdy na szlakach z dwukierunkową sbl oraz telefonogramy między dyżurnym ruchu a maszynistą na odc. zpr bez uzs? Kto decyduje o wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego po jednym ( przy czynnych obu torach) lub obu torach szlaku dwutorowego. Czy jazda dwóch pociągów na takim szlaku, każdy w kierunku przeciwnym do zasadniczego jest normalna? Czy maszyniści powinni być o tym powiadomieni? Dlaczego sygnał Pc2 jest zastrzeżony tylko dla takiej jazdy na szlaku z jednokierunkową blokadą liniową?
jageer:
Chyba normalne, że decydują dyżurni sąsiednich posterunków. Obracanie blokady SBL ? Po prostu się zwalnia, drugi posterunek włącza i ten piewszy daje pozwolenie zmiany kierunku. Jeżeli tor, którym dysponuje jest zamknięty bo np spadło na nie drzewo, albo coś, no to raczej normalne, że dogaduje się z ISDR-em obok i jeździmy po jednym. W wyjątkowych sytuacjach jakiś awarii, uszkodzeń to wnoszą np automatycy czy drogowcy o zamknięcie.
Jazda pociągów normalnie się odbywa na zasadzie SBL, chyba że blokada jest popsuta, to jeździ się pomiędzy posterunkami zapowiadawczymi.
Maszynista generalnie nie musi nic wiedzieć, że jedzie na tor lewy - blokada jest przystosowana do prowadzenia ruchu po torze w obu kierunkach.
Sygnał Pc2? Nie wiem skąd się wziął, najlepiej pytać kogoś kto się zna....
stanislaw57:
Pytanie dotyczyło sytuacji przy czynnych obu torach i jak brzmią telefonogramy zmiany i dania zgody dla kierunku jazdy. Czy takowe istnieją w świetle Ir-1lub RT i czy zapisy z tym związane są poprawne? Odnośnie maszynistów, chodzi o przypadek odcinka zdalnego prowadzenia ruchu bez urz. zdalnego sterowania, gdzie bierze udział maszynista i obowiązują go telefonogramy podane tylko w RT. Ciekawy jestem jak to wygląda.
Paweł:
--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 15:39:28 ---telefonogramy między dyżurnym ruchu a maszynistą na odc. zpr bez uzs?
--- Koniec cytatu ---
Tak jak wspomniałeś, ustalane jest to w regulaminie technicznym odcinka zpr. Przykładowe radiotelefonogramy dla Miastka:
"Pociąg Nr ... czy jest wolno wjechać na mijankę ... i wyjechać w kierunku ..."
"Pociąg Nr ... zezwalam wjechać na mijankę ... i wyjechać w kierunku ..."
"Pociąg Nr ... stój na wjazd na mijankę ... "
"Pociąg Nr ... zezwalam wjechać na mijankę ... stój na wyjazd z mijanki ... krzyżowanie z pociągiem Nr ... wjeżdżasz jako ..."
"Pociąg Nr ... zezwalam wyjechać w kierunku ..."
--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 15:39:28 ---Dlaczego sygnał Pc2 jest zastrzeżony tylko dla takiej jazdy na szlaku z jednokierunkową blokadą liniową?
--- Koniec cytatu ---
Ponieważ blokada taka nie zabezpiecza przed wyprawieniem pociągu z przeciwnego kierunku.
--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 16:08:52 ---Pytanie dotyczyło sytuacji przy czynnych obu torach i jak brzmią telefonogramy zmiany i dania zgody dla kierunku jazdy.
--- Koniec cytatu ---
Stosuje się typowe telefonogramy żądania i dania pozwolenia, tak jak przy odcinku jednotorowym.
stanislaw57:
Paweł, czy tym samym zaprzeczasz przepisowi z Ir-1 par.55 ust.2 pkt 1, gdzie wspomina się o braku konieczności zapisu o wprowadzeniu i odwołaniu taki ruch pociągów, czy zapis w Ir-1 jest winien wyglądać inaczej?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej