Forum Główne > Ruch kolejowy

zmiana kierunku jazdy

<< < (3/5) > >>

MaKu:
Nie istotne jaka. Jest. I nie jest to regułka telefonogramu zapisywana w dzienniku ruchu. :)

stanislaw57:
Czy to normalne kiedy dwa pociągi jadą torami lewymi w kierunkach przeciwnych do zasadniczego na szlaku dwutorowym? Kto lub co o takim ruchu pociągów decyduje? Dla blokady dwukierunkowej po każdym torze nie jest wymagana zmiana sygnałów na Pc2, co w porze nocnej budzi obawy maszynistów w przypadkach nagłego pojawienia się pociągu z przeciwnego kierunku (np. z za łuku w lesie). Czy maszyniści winni wiedzieć o takiej jeździe po torze sąsiednim?

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 11 Luty 2012, 16:25:37 ---Czy to normalne kiedy dwa pociągi jadą torami lewymi w kierunkach przeciwnych do zasadniczego na szlaku dwutorowym? Kto lub co o takim ruchu pociągów decyduje? Dla blokady dwukierunkowej po każdym torze nie jest wymagana zmiana sygnałów na Pc2, co w porze nocnej budzi obawy maszynistów w przypadkach nagłego pojawienia się pociągu z przeciwnego kierunku (np. z za łuku w lesie). Czy maszyniści winni wiedzieć o takiej jeździe po torze sąsiednim?

--- Koniec cytatu ---

Jak się nudzi dyżurnemu ruchu to pewnie i tak.... Czemu ma budzić obawy w porze nocnej? W nocy jak nie widzi nic zza łuku dużego to w dzień pewnie ma ten sam problem... Maszynista raczej jest kumaty i wie, że jest blokada dwukierunkowa z SRJP więc nie może trząść gaciami.... dyżurni też swój rozum mają. A sygnał Pc2 co do tego ma? Jakby była taka sytuacja i poszły na czołówkę to też nie zdążą wyhamować. I to nieważne czy 1 kierunkowa czy dwu..

stanislaw57:
Łatwo Ci mówić, bo nie ty stracisz życie. Jeżeli oboje dadzą w nagłe być może przeżyją nie tylko oni. Do takich przypadków dochodzi po błędach najczęściej ludzkich. Przykład wyjazdu z za łuku to wyjątkowy przypadek. Jazda na odcinku prostym nocą lub przy ograniczonej widoczności nie pozwala ocenić po którym torze jedzie pociąg z przeciwnego kierunku z sygnałem Pc1. Sygnał Pc2  jest konkretną informacją ale niestety stosowany tylko dla blokady jednokierunkowej. Przy niskich prędkościach jest czas na ocenę sytuacji i reakcję z wyprzedzeniem. Punkt widzenia zmienia się względem siedzenia ...

ZiomalCl:

--- Cytat: stanislaw57 w 11 Luty 2012, 18:07:11 ---Do takich przypadków dochodzi po błędach najczęściej ludzkich.

--- Koniec cytatu ---

Ja poproszę o przypadek, gdzie oba pociągi jechały po przeciwnym do zasadniczego (prócz prowadzenia ruchu dwukierunkowego po torze lewym przy jednoczesnym cofaniu jakiegoś składu np. EZT z toru prawego z powodu jakiejś przeszkody na torze itd) i z tego tytułu coś się stało. Możliwe technicznie jest, ale jest też bez sensu - dlatego nikt tego nie robi. Co z tego, że jednemu dyżurnemu będzie się nudziło, jak drugi z posterunku obok nie da zgody na taki manewr? Daj sobie spokój z wymyślaniem dziwnych, teoretycznych przypadków.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej