Autor Wątek: zmiana kierunku jazdy  (Przeczytany 39931 razy)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Luty 2012, 22:10:25 »
Takie przypadki są rzadkie ale się zdarzają. To że nic się nie wydarzyło, czy nie można o tym porozmawiać? Nie wymyślam i jest to możliwe np. miało miejsce jazda po torze lewym pociągu opóźnionego przy zajętym prawym, ale gdy ten po prawym dojechał, z przeciwnego kierunku ISDR nie będzie czekał na zwolnienie prawego toru przez opóźniony pociąg i wyprawia po lewym następny. Przy blokadzie dwukierunkowej po każdym torze chyba nie ma większego problemu dla takiego ruchu pociągów? Ale czy tak można? Kto o tym decyduje? I na miejscu maszynisty porą nocną wyobraźmy sobie co on widzi. Może to demagogia ale nie dla maszynisty. Maszynista chce się czuć pewnie na szlaku i nie chce być zaskakiwany. Wystarczy ich posłuchać.

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Luty 2012, 22:23:58 »
Wystarczy, że dyżurny go poinformował że jedzie lewym i dlaczego tak. Nic więcej do szczęścia mu nie trzeba.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Luty 2012, 21:16:31 »
Maszynista chce się czuć pewnie na szlaku i nie chce być zaskakiwany. Wystarczy ich posłuchać.

Czasem mech narzeka na dyżurnego, a sam dupy nie ruszy, żeby na radiu zapytać jak czegoś do końca nie wie. Często zdarzają się przypadki, że mech pyta na posterunku, czy dane ograniczenie go obowiązuje jak nie jest pewien. Nie wiem z jakiej perspektywy masz okazję widzieć ruch kolejowy. Czy od strony maszynisty, dyżurnego itp.
Jeżeli jesteś kumaty - sąsiedzi na posterunkach obok też, maszynista też uprzejmy, a są dziwne sytuacje, to lepiej zrobić coś wolniej, nawet spowodować to 1-2 minuty opóźnienia, ale się dogadać spokojnie.... chyba, że pracuje się z burakami...
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline igor

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • dyżurny ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: ISE Warszawa Odolany
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Luty 2012, 18:49:50 »

Jak się pracuje z burakami, to lepiej jeszcze wolniej, a pewniej...

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Luty 2012, 18:27:41 »
U mnie jak zamykam ruch na torze 1 do Ślemienia, a potem otwieram, to żadne pociągi nie chcą mi jechać.  :(

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Październik 2012, 17:59:45 »
Pewnie zapytałeś dlaczego? Wiec ...

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Sierpień 2013, 14:43:43 »
Powiedzcie mi bo gdzieś był ten wątek ale nie wiem gdzie
Jeśli pociąg przyjezdza na stację gdzie z powodu wyższych (zerwana siec trakcyjna) musi wykonać oblot i wrócić na stację poprzednią aby jechać inną trasą to wystawiamy mu S?? Oraz jaki on numer przyjmuje, skoro on wraca. W Ir1 napisali aby powiadomić maszynistę o jeździe inną trasą ale co mam w nim uwzględnic? Wszytkie posterunki? Prędkości?
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Sierpień 2013, 14:53:01 »
1. polecenie IDDE na zmianę rozkładu jazdy
2. numer zachowuje ten sam, tylko zmieniasz parzysty/nieparzysty
3. Wystawiasz mu "S" z informacjami o prędkościach szlakowych, lub "stoować czasy jazdy oraz prędkości jazdy pociągu xxxx z zszytu xxx"
4. dopisujesz mu informację z nazwiskiem IDDE oraz numerem polecenia.
__________________________________

Ad. 3 i 4, informacje te musisz umieścić na całej zmienionej trasie. Czyli do momenctu, gdzie pociąg wjedzie na swoją linie ujętą w SRJP. Jak braknie jednego R-305, to używasz kilku :)

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: zmiana kierunku jazdy
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Sierpień 2013, 16:52:09 »
Cholera to troche skoniciłem ale grunt że cały pojechał co do numeru właśnie był jako 9 dostal od idde numer 10 a potem w swdr wpisali mu 8. Zresztą dostał S tylko do stacji większej, co zmienia kierunek i wjazd na inna linie i ona wystawiła mu S właściwą. Z drugiej strony obecnie 3/4 poc jezdzi na irj wiec nawet wzoru nie masz zadnago co by mechanik mógł się tego trzymać ;p
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.