Forum Główne > Urządzenia srk
Semafory wyjazdowe za głowicą rozjazdową
suwak:
--- Cytat: MichałŁ w 11 Marzec 2022, 16:35:09 ---Mam pytanie co jest przyczyną zastosowania takiego układu semaforów jaki występuje np. na stacji Zabrze?
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/3/39/Zabrze.png
Chodzi mi o to że są semafory wyjazdowe C i Y poza rozjazdami ale tylko po torze lewym. Czy to ma związek z np. późniejszą dobudową blokady dwukierunkowej?
--- Koniec cytatu ---
Przypuszczam, że przebiegi zorganizowane są wyłącznie na tor właściwy. Żeby pociąg znalazł się pod semaforem C i Y trzeba mu wcześniej podać sygnał zastępczy na odpowiednim semaforze wyjazdowym(D, E, M lub X). A ponieważ wyjeżdżanie na SZ na sbl wiąże się z wprowadzaniem obostrzeń to zabudowano te semafory.
Paweł Piotr:
Ma to związek z zabudowaną blokadą samoczynną po torze lewym - ponieważ stacja posiada usrk mechaniczne scentralizowane, skrzynie zależności na nastawniach posiadają swoje wymiary, których nie da się już powiększyć, aby wprowadzić wymagane zależności związane z jazdami ze stacji na tory lewe - praktycznie należałoby skrzynie zależności wydłużyć dwukrotnie, co jest oczywiście niemożliwe, dlatego wprowadzono semafory wyjazdowe grupowe, na których zawieszono blokadę liniową po torze lewym. Ponieważ ze stacji nie ma przebiegów zorganizowanych na tor lewy, jazda ze stacji odbywa się na rozkaz pisemny S lub sygnał Sz tylko do semafora wyjazdowego grupowego, a dalej jazda odbywa się na kolorowe wskazanie tegoż semafora z pełną gwarancją jazdy w przebiegu zorganizowanym, czyli z zachowaniem wymaganego przepisami pełnego bezpieczeństwa ruchu pociągów na szlaku.
jageer:
Nie jestem pewien, czy nie ma wyjazdów na lewy… spod semafora D, wg wiedzy która posiadam, sa wyjazdy…. Stacja ta przeszła kilka dziwnych modernizacji, łącznie z tym, ze w aparacie brakło miejsca i pewne elementy uzależnione, są kluczami ….
Nawigacja
Idź do wersji pełnej