Forum Główne > Ruch kolejowy

przed czołem jadącego pociągu wygasa sygnał zezwalający

<< < (6/7) > >>

stanislaw57:
Czyli stosuje się TZP w ograniczonym zakresie bez wprowadzania. Trochę odskoczę od tematu. ale chodzi o TZP. Gdy obowiązuje TZP i blokada liniowa nie jest już podstawą prowadzenia ruchu, o czym maszynista nie wie, na szlaku dwutorowym dla jazdy torem lewym powinien być chyba wydany rozkaz pisemny "N" a nie tylko "Sz", analogicznie jak na szlakach z blokadą jednokierunkową ale przepisy o tym nie mówią, więc ...

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 03 Listopad 2012, 16:45:20 ---Czyli stosuje się TZP w ograniczonym zakresie bez wprowadzania. Trochę odskoczę od tematu. ale chodzi o TZP. Gdy obowiązuje TZP i blokada liniowa nie jest już podstawą prowadzenia ruchu, o czym maszynista nie wie, na szlaku dwutorowym dla jazdy torem lewym powinien być chyba wydany rozkaz pisemny "N" a nie tylko "Sz", analogicznie jak na szlakach z blokadą jednokierunkową ale przepisy o tym nie mówią, więc ...

--- Koniec cytatu ---

Nie wystarczy Sz z W24? Generalnie tutaj są też 2 szkoły. Jedni dyżurni jak nawet mają blokadę 2 kierunkową i wpuszczają pociąg ze szlaku na posterunek na rozkaz, to nie dyktują "S" na pominięcie semafora, tylko "N" <- podobno tak jest prawidłowo?

Andrev:

--- Cytat: jageer w 03 Listopad 2012, 16:50:43 ---Nie wystarczy Sz z W24? Generalnie tutaj są też 2 szkoły. Jedni dyżurni jak nawet mają blokadę 2 kierunkową i wpuszczają pociąg ze szlaku na posterunek na rozkaz, to nie dyktują "S" na pominięcie semafora, tylko "N" <- podobno tak jest prawidłowo?

--- Koniec cytatu ---

Ostatnio się nad tym głowiłem i doszedłem do wniosku, że chyba bardziej powinno się podyktować "N". Par. 52 ust. 12 pkt 3. Przy czym, nie ma tutaj rozgraniczenia do jakiego typu blokady się to odnosi, można to interpretować że do każdej, bądź tylko do nieprzystosowanej - powodem jest konstrukcja tego paragrafu, niemniej następny ustęp już jasno mówi o wyjątkach którymi są sytuacje przy przystosowanej blokadzie, więc chyba powinno się to rozróżniać dla każdego typu blokady.

Co ciekawe jednak, paragraf 57 dotyczący rozkazu "N" nie wyróżnia przypadku doręczania rozkazu "N" na wjazd z toru lewego. ;)

Całe instrukcje  ;)

uetam:

--- Cytat: jageer w 03 Listopad 2012, 16:50:43 ---Nie wystarczy Sz z W24? Generalnie tutaj są też 2 szkoły. Jedni dyżurni jak nawet mają blokadę 2 kierunkową i wpuszczają pociąg ze szlaku na posterunek na rozkaz, to nie dyktują "S" na pominięcie semafora, tylko "N" <- podobno tak jest prawidłowo?

--- Koniec cytatu ---
No bo tak jest prawidlowo. Przyjmowanie pociagu z toru lewego na rozkaz "S" czy to z powodu usterki semafora czy sygnalizatora "Sz" to jakas bzdura ktora rozpowszechniaja niedouczeni instruktorzy u niektorzych przewoznikow (spotkalem sie juz pare razy z tym, ze maszynisci chcieli aby im dyktowac S na wjazd z toru lewego i okazywalo sie, ze tak ich uczono). Z toru lewego / na tor lewy zawsze jedziemy na "N" i jedynym odstepstem od tej reguly jest jazda na tor zamkniety / z toru zamknietego. Zreszta za pare miesiecy nie bedzie juz rozkazow S,N i O wiec ta dyskusja jest w sumie juz bezcelowa.

Zacha:

--- Cytat: mateu w 03 Listopad 2012, 19:28:09 ---Zreszta za pare miesiecy nie bedzie juz rozkazow S,N i O wiec ta dyskusja jest w sumie juz bezcelowa.

--- Koniec cytatu ---
Zależy gdzie. Wątpię, żeby wszędzie jednozdaniowo wprowadzili elektroniczne dzienniki ruchu z komputerowymi wydrukami rozkazów S i N, tak jak obecnie nie wszystkie stacje początkowe są zaopatrzone w SERWO.

EDIT: Zaraz zaraz, bo słyszałem również o tym, że zamiast rozkazów O, S i N ma być jeden papierkowy rozkaz na wszystkie przypadki, jeśli tak, to mimo wszystko najpierw w zakładach wykorzystają te, które już podrukowali, więc raczej nie będzie to kwestia paru miesięcy ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej