Forum Główne > Ruch kolejowy

Semafor wyjazdowy

(1/2) > >>

IZKR IZ:
W stacji stoi pociąg przed semaforem, który zgłasza nam że na semaforze wyjazdowym przy sygnale zezwalającym jest wyświetlony wskaźnik W24. Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna) Mamy również trudności w wygaszeniu semafora. Jak postąpilibyście przy wyprawieniu pociągu?
P.S. Wiem co jest napisane w Ir1, jestem ciekawy Waszej interpretacji zapisów Ir1.

EN57-002:
Jeżeli droga jest prawidłowo ustawiona, zabezpieczona, to pierwszy rozkaz pisemny S na unieważnienie wskazań semafora wyjazdowego z powodu jego uszkodzenia.
Drugi rozkaz pisemny na pominięcie semafora unieważnionego, tak jak przy zezwoleniu przy semaforze wskazującym sygnał "stój".
To jest przy założeniu, że na posterunku (stacji) jest jedna nastawnia (dysponująca). Wyjazd odbywa się przy tej nastawni, obserwacja wyjeżdżającego pociągu. W tym wypadku można podyktować przez urządzenia łączności, ale i tak trzeba iść z tarczą D1, więc należy sprawdzić na gruncie położenie rozjazdów i przy okazji można doręczyć wersję papierową.
Gdyby to odbywało się na drugiej głowicy to wersja papierowa, spacer z tarczą D1, a tam wpierw sprawdzenie ułożenia drogi przebiegu na gruncie (wyświetlony ów wskaźnik W24), a następnie doręczenie rozkazów pisemnych.

Psycho:

--- Cytat: EN57-002 w 30 Maj 2022, 22:41:03 ---pierwszy rozkaz pisemny S na unieważnienie wskazań semafora wyjazdowego z powodu jego uszkodzenia.
Drugi rozkaz pisemny na pominięcie semafora unieważnionego, tak jak przy zezwoleniu przy semaforze wskazującym sygnał "stój".

--- Koniec cytatu ---

Pierwszy rozkaz jest zbędny - to nie są semafory SBL... Sygnał wątpliwy oznacza "stój" więc wystarczy "S" na wyjazd (jeśli wystawiono tarcze - a "prędzej czy później" ja postawią... - to w dz.4 zezwolenie na przejechanie obok D1...)

IZKR IZ:
Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?

IZKR IZ:

--- Cytat: Psycho w 31 Maj 2022, 19:03:59 ---
--- Cytat: EN57-002 w 30 Maj 2022, 22:41:03 ---pierwszy rozkaz pisemny S na unieważnienie wskazań semafora wyjazdowego z powodu jego uszkodzenia.
Drugi rozkaz pisemny na pominięcie semafora unieważnionego, tak jak przy zezwoleniu przy semaforze wskazującym sygnał "stój".

--- Koniec cytatu ---

Pierwszy rozkaz jest zbędny - to nie są semafory SBL... Sygnał wątpliwy oznacza "stój" więc wystarczy "S" na wyjazd (jeśli wystawiono tarcze - a "prędzej czy później" ja postawią... - to w dz.4 zezwolenie na przejechanie obok D1...)

--- Koniec cytatu ---

Nigdzie nie napisałem że jest sygnał wątpliwy, a jeśli już to wyświetlony W24 z sygnałem zezwalajacym przy kierowaniu na tor prawy również nie jest sygnałem wątpliwym

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej