Autor Wątek: Semafor wyjazdowy  (Przeczytany 12024 razy)

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Semafor wyjazdowy
« dnia: 30 Maj 2022, 19:35:38 »
W stacji stoi pociąg przed semaforem, który zgłasza nam że na semaforze wyjazdowym przy sygnale zezwalającym jest wyświetlony wskaźnik W24. Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna) Mamy również trudności w wygaszeniu semafora. Jak postąpilibyście przy wyprawieniu pociągu?
P.S. Wiem co jest napisane w Ir1, jestem ciekawy Waszej interpretacji zapisów Ir1.
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Semafor wyjazdowy
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maj 2022, 22:41:03 »
Jeżeli droga jest prawidłowo ustawiona, zabezpieczona, to pierwszy rozkaz pisemny S na unieważnienie wskazań semafora wyjazdowego z powodu jego uszkodzenia.
Drugi rozkaz pisemny na pominięcie semafora unieważnionego, tak jak przy zezwoleniu przy semaforze wskazującym sygnał "stój".
To jest przy założeniu, że na posterunku (stacji) jest jedna nastawnia (dysponująca). Wyjazd odbywa się przy tej nastawni, obserwacja wyjeżdżającego pociągu. W tym wypadku można podyktować przez urządzenia łączności, ale i tak trzeba iść z tarczą D1, więc należy sprawdzić na gruncie położenie rozjazdów i przy okazji można doręczyć wersję papierową.
Gdyby to odbywało się na drugiej głowicy to wersja papierowa, spacer z tarczą D1, a tam wpierw sprawdzenie ułożenia drogi przebiegu na gruncie (wyświetlony ów wskaźnik W24), a następnie doręczenie rozkazów pisemnych.

Offline Psycho

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Semafor wyjazdowy
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Maj 2022, 19:03:59 »
pierwszy rozkaz pisemny S na unieważnienie wskazań semafora wyjazdowego z powodu jego uszkodzenia.
Drugi rozkaz pisemny na pominięcie semafora unieważnionego, tak jak przy zezwoleniu przy semaforze wskazującym sygnał "stój".

Pierwszy rozkaz jest zbędny - to nie są semafory SBL... Sygnał wątpliwy oznacza "stój" więc wystarczy "S" na wyjazd (jeśli wystawiono tarcze - a "prędzej czy później" ja postawią... - to w dz.4 zezwolenie na przejechanie obok D1...)

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Semafor wyjazdowy
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Czerwiec 2022, 21:12:51 »
Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Semafor wyjazdowy
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Czerwiec 2022, 21:13:46 »
pierwszy rozkaz pisemny S na unieważnienie wskazań semafora wyjazdowego z powodu jego uszkodzenia.
Drugi rozkaz pisemny na pominięcie semafora unieważnionego, tak jak przy zezwoleniu przy semaforze wskazującym sygnał "stój".

Pierwszy rozkaz jest zbędny - to nie są semafory SBL... Sygnał wątpliwy oznacza "stój" więc wystarczy "S" na wyjazd (jeśli wystawiono tarcze - a "prędzej czy później" ja postawią... - to w dz.4 zezwolenie na przejechanie obok D1...)

Nigdzie nie napisałem że jest sygnał wątpliwy, a jeśli już to wyświetlony W24 z sygnałem zezwalajacym przy kierowaniu na tor prawy również nie jest sygnałem wątpliwym
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Semafor wyjazdowy
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Czerwiec 2022, 11:15:51 »
Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale czytamy od góry do dołu. W bloczku wpierw mamy informację o pominięciu semafora z sygnałem "stój", a dopiero później rubrykę 4 o jego unieważnieniu. By mechanik nie miał wątpliwości co do kolejności (nie doczytał, nie zrozumiał itp.), to wpierw S na unieważnienie wskazań semafora i to przyjmuje do wiadomości w pierwszej kolejności, a następnie jak już będzie wiedział, to drugi S na pominięcie semafora unieważnionego, jak przy sygnale "stój". Papier jest cierpliwy, a w razie W, ja jestem chroniony.
Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?
Nie. W pierwszym poście napisałeś, że "Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna)", to też j/w.

Offline Tomiexpress

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdynia
Odp: Semafor wyjazdowy
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Czerwiec 2022, 15:33:36 »
Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale czytamy od góry do dołu. W bloczku wpierw mamy informację o pominięciu semafora z sygnałem "stój", a dopiero później rubrykę 4 o jego unieważnieniu. By mechanik nie miał wątpliwości co do kolejności (nie doczytał, nie zrozumiał itp.), to wpierw S na unieważnienie wskazań semafora i to przyjmuje do wiadomości w pierwszej kolejności, a następnie jak już będzie wiedział, to drugi S na pominięcie semafora unieważnionego, jak przy sygnale "stój". Papier jest cierpliwy, a w razie W, ja jestem chroniony.
Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?
Nie. W pierwszym poście napisałeś, że "Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna)", to też j/w.


Witam , moje trzy grosze....
1. Unieważniłeś semafor d1 więc jest cokolwiek tam jest wyświetlone jest nieważne i ..
2. S na przejechanie obok d1 i to wszystko.

Pozdrawiam