Autor Wątek: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)  (Przeczytany 29604 razy)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 411
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Odpowiedź #60 dnia: 31 Lipca 2022, 21:54:09 »
Nie wiemy, czy rozjazd 5 nie jest na wspólnej izolacji z rozjazdem 4, czy nie, podobnie nie wiemy, czy rozjazdy 101, 2 i 3 nie są na wspólnej izolacji, czy każdy ma osobną izolację, to samo dotyczy rozjazdów 22, 25 i 26... to są dane niezbędne do prawidłowego zbudowania prawidłowej tablicy zależności...
Paweł Piotr

Offline dominpiano@gmail.com

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Skąd: Nowa Sól
Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Odpowiedź #61 dnia: 31 Lipca 2022, 21:55:16 »
No to prawda.. postaram się zdobyć schemat i wtedy się zobaczy

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 949
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Skąd: Kęty
Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Odpowiedź #62 dnia: 01 Sierpnia 2022, 20:33:35 »
Nie zawsze oryginalny plan ze wszystkimi szczegółami jest dostępny. Lokalizację czujników/złączy izolowanych akurat zwykle widać w terenie, więc mając dokładne zdjęcia/nagrania przejazdu, albo mając możliwość podejścia do toru czasami uda się to stwierdzić. Jeżeli nie, pozostaje samodzielnie uzupełnić plan o te rzeczy w zgodzie z Ie-4 i innymi przepisami, jednak z zastrzeżeniem, że nie będzie to już plan 100% zgodny z rzeczywistością, ale "zbliżony do rzeczywistości", ponieważ ostateczne rozwiązanie nie wynika wprost z przepisów ale zależy od projektanta.

Podobnie z tablicą zależności: jeżeli nie ma dostępu do oryginalnej, można zaprojektować zależności przebiegowe - jeżeli stacja jest prosta, znamy odległości semaforów do ukresów itd., zależności będą dość oczywiste, ale dla większych stacji będą się pojawiać rozbieżności, ponieważ sami projektanci czasami nie są zgodni jak uzależniać nietypowe przypadki ochrony bocznej (niestety w polskich przepisach projektowania nie jest to ściśle zdefiniowane, i już spotkałem się z absurdami typu zaprojektowane wykluczenia przebiegów po równoległych drogach zwrotnicowych z powodu brakujących odległości w ochronie ukresów).

Nie mniej jednak, jeżeli jest to zrobione z głową, moim zdaniem taki posterunek można nadal odwzorować w symulatorze (z zastrzeżeniem o rozbieżnościach względem stanu faktycznego) - założenie 100% zgodności każdego szczegółu powodowałoby wykluczenie niemal wszystkich interesujących posterunków z powodu braku danych/braku możliwości odwzorowania konkretnego nietypowego rozwiązania.