Forum Główne > Urządzenia srk
Brak kontroli i brak drogi oporowej
(1/1)
			booster225:
			
			Czy gdy podczas braku kontroli położenia rozjazdu oraz braku drogi oporowej w suwaku (przez co nie można zabezpieczyć iglicy odlegającej zamkiem trzpieniowym) można puścić pociąg na zabezpieczonej tylko iglicy dolegającej spona iglicową? 
		
			Paweł Piotr:
			
			Jeśli mówimy o położeniu, to w odniesieniu do zwrotnicy rozjazdu, a nie rozjazdu. Rozjazd jest budowlą inżynierską i jego położenie zostało już ustalone w określonym układzie torowym i jest w tym układzie niezmienne. Zmienia się tylko położenie jego zwrotnicy (zwrotnic w rozjeździe krzyżowym). Jeśli nie można uzyskać w żaden sposób kontroli iglicy odlegającej i nie ma możliwości jej zabezpieczenia, jako odlegającej, jazda na ostrze tej zwrotnicy jest zabroniona. Przy zabezpieczeniu sponą tylko iglicy dolegającej, możliwa jest wyłącznie warunkowa jazda  z ostrza.
		
			booster225:
			
			A można wiedzieć co oznacza "warunkowa" jazda z ostrza? Że nie w każdym przypadku można jechać z ostrza? 
		
			Paweł Piotr:
			
			Iglica dolegająca została zabezpieczona, odlegającą należy brechą odsunąć, by założyć zamek, jeśli to jest niemożliwe, każda jazda z ostrza ( i tylko z ostrza ) jest jazdą warunkową, bo nie wiemy, jakie będą tego konsekwencje (uszkodzenie napędu, uszkodzenie zamknięcia, uszkodzenie iglicy, uszkodzenie ściągu itp.)
		
			booster225:
			
			Czyli gdy przydarzy się wyżej opisana sytuacja pracownikowi posterunku ruchu, to nie powinien on puścić żadnego pociągu po tym rozjeździe, nawet z ostrza gdy nie będzie możliwe założenie zamka na iglicę odlegającą, nawet jeżeli iglica dolegajaca będzie zabezpieczona sponą, tylko czekać na monterow i czekać aż usuną usterkę? Dobrze rozumiem? 
		
Nawigacja
Idź do wersji pełnej