W którym dokładnie miejscu to znalazłeś? Przekaźnik NO powinien zwalniać w momencie podania sygnału zezwalającego (poprzez przekaźnik ZwNO, włączany przekaźnikami sygnałowymi) lub Sz. Lampka NO jest sterowana raczej bezpośrednio zestykiem NO, ale nie mogę znaleźć jej obwodu.
W praktyce spotyka się różne rozwiązania, przykładem są choćby wspomniane w albumie lampki przy przyciskach zwalniających, których w poprzednich wersjach nie było. Błędy projektowe też się zdarzają, ale jakoś nie widać akcji poprawczych w skali całej sieci - przykładowo w blokadzie Eap zastawka potrafiła zwolnić sama przy zaniku napięcia (zanik "symulował" przekaźnikami torowymi przejazd pociągu, a blokada zasilana jest niezależnie). Ewidentnym błędem jest dla mnie także to, że zastawka w blokadzie C zwalnia niezależnie od stanu bloku końcowego (w pewnych, choć raczej rzadkich przypadkach może to doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji - np. gdyby wpuścić na sygnał zezwalający pojazd wracający z kilometra) - tymczasem sytuacja taka ma miejsce od lat (w wersji dwukierunkowej jest przynajmniej uzależnienie od stanu bloku Poz - choć nie mam 100% pewności).